Var kan man hyra tält?

Jag och en kompis ska upp och vandra i kebnekaise området. Problemet är att vi inte har nggt tält! Finns det någon ställe där man kan hyra tält? Utöver keb fjällstation menar jag då... Gärna i göteborg!

Naturkompaniet

Hej

Jag ringde runt en dag. Att hyra ut tält verkar inte vara någon lönande business... Det var bara Naturkompaniet som hade ETT tält för uthyrning.

Martin

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
I Göteborg. Kommer inte ihåg vilket. Eller om det förresten var Friluftsbolaget...

Kolla med dom först. 500:- spänn för en vecka.

Martin

Svårt att hitta

Jag försökte hyra tält här i Stockholm förra sommaren, men efter ordentlig research fanns tillslut inget annat alternativ än att hyra på Keb. Det funkade visserligen väldigt bra och kostade inte så mycket, dessutom var de snälla och lät oss lämna in ett blött och smutsigt tält. Om det underlättar turen (om ni ska gå runt Abisko-Keb) tror jag att det går att hyra i Kiruna. Men, som sagt, det verkar inte vara något man tjänar pengar på...

tält finns... långt borta

på abisko turist finns det. de kunde tillochmed skicka med ett med en leverans eftersom vi startade vår vandring på annan ort. bussigt!!

Föreningar

Här i Linköping har studenternas idrottsförening ett par tält som medlemmarna kan hyra. Kanske det finns föreningar i Göteborg som också hyr ut tält? Kolla även med friluftsfrämjandet eller liknande, de kan kanske tipsa även om de själva inte hyr ut något.

Jag tror mycket väl att både friluftsfrämjandet och scoutkårer är villiga att hyra ut. Det ger ju en välkommen inkost till verksamheten. Ring runt och kolla...

/johan

I Stockholm så hyr tältcentralen ut, dock kanske inte så billigt (tror jag)
700/vecka för ett 3-manna tunneltält på 2.9 kg.
Dock blir det billigare ifall man hyr mer än en vecka

http://www.taltcentralen.se/uthyrning.html

rättelse: med billigare menar jag att varje påbörjad vecka efter första veckan blir billigare, men första veckan är det 700

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips