Var hyra militärtält??

Vi är ett helt gäng som ska ut på lite skoj i skogen, och istället för att ha ett varsitt litet tält tänkte jag att det vore en kul grej att ha ett llr ett par 20-mannatält. Vet någon var man kan hyra sådana. Gärna kring GBG llr ngnstans längs kusten.

Anna Ellström; sa:
Vi är ett helt gäng som ska ut på lite skoj i skogen, och istället för att ha ett varsitt litet tält tänkte jag att det vore en kul grej att ha ett llr ett par 20-mannatält. Vet någon var man kan hyra sådana. Gärna kring GBG llr ngnstans längs kusten.

Hör med någon lokal scoutkår de brukar kunna ha sådana... är de riktigt snälla så får ni säkert hyra.

//Marie

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Friluftsfrämjandet i GBG eller någonstanns i närheten har militärtält de hyr ut. Hyrde av dem för ett tag sedan, vet bara inte exakt var eftersom jag inte hämtade prylarna.

Vi brukade få in 18-19 i alla fall. Betydligt enklare än att få in 12 personer i ett 12-tält, för det har så liten radie att inte fötterna får plats.

Siffran står för antalet kvadratmeter, vill jag minnas. Det finns ju till exempel stabstält 32.

Re: Tänk bara på

Nalta_eljest; sa:
Att det inte är ett tjugomannatält. Att klämma in 20 man i ett 20-tält blir en rejäl övning.

Dock kan man under militära förhållanden hysa 20 pers i ett 20tält eftersom några sitter i postvärnet utanför och någon sitter eldpost etc så det är inte 20 samtidigt sovande.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips