Var hittar man Garmin-tillbehör billigt?

Ah, nu trillade poletten ned. Thure, menar du att jag endast behöver styrfästet och kan klicka fast Vista HCX direkt i det med en plastbit som följer med apparaten? Dvs. jag behöver ej något nytt bakstycke till HCX.

I så fall blir det att beställa både ett vanligt och ett "large diameter" styrfäste så jag kan ha Vistan på både trampcykel och motorcykel.

Korrekt uppfattat.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
tillbehör

Hej. är det någon som har det lilla clipset till en eTrex Venture Cx liggandes?
Det som man skruvar fast på luckan för att sedan fästa i cykelhållaren?

Jag fick antingen inte med mig en sådan, eller så har jag försnillat den.
Och extraluckan som följde med cykelfästet passar inte.

Det måste vara ett elände, jag är alltid livrädd att tappa bort den hemma då jag inte har den monterad på skogturer. Tror inte att nån vill göra sig av med den då det är en rätt vital del till GPS:en. En kille i den här tråden fick en ny gratis av Garmin så du kan ju alltid testa.

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=193989

Obs! Det där var en annan modell så artikelnumret är kanske inte korrekt för dig.

Hej. är det någon som har det lilla clipset till en eTrex Venture Cx liggandes?
Det som man skruvar fast på luckan för att sedan fästa i cykelhållaren?

Jag fick antingen inte med mig en sådan, eller så har jag försnillat den.
Och extraluckan som följde med cykelfästet passar inte.

Ok, jag väntar svar på Garmin.
Jag skrev ärligt at tjag inte vet om den var med eller ej. Faktiskt står det inte med i innehållsförteckningen som är tryckt på lådan.
Jag har ju kvar hela originalförpackningen annars med alla papper och dylikt... Så kanske den inte var med.
Jag hoppas iaf de kan skicka mig en mot en smärre kostnad. Vi får se.

Prylen ser förövrigt exakt likadan ut. Tack för det. Jag skall nämna den om de inte förstår vad jag menar.
GPS-hållaren skall förövrigt vara universell för alla eTrex.

Ram

Till min Vista HCx har jag köpt en hållare från RAM

Jag beställde hållare hos närmaste Watski butik. Övriga delar som behövs för att fästa GPSen på cykeln hade jag sedan tidigare, då jag har flera GPSer.

Notera att det inte är samma hållare till nya eTrex med färgskärm
http://www.ram-mount.com/CatalogRes...65077045072079076045071065049054/Default.aspx och äldre modeller med monokrom skärm http://www.ram-mount.com/CatalogRes...82065077045072079076045071065053/Default.aspx

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips