Var hittar man Garmin-tillbehör billigt?

Jag är ute efter de här prylarna men det blir löjligt dyrt tycker jag i de olika webshoppar jag hittat (både svenska och utländska). På eBay blir det rätt saftigt också och få skickar till Sverige.

Garmin eTrex Handlebar Mount Bracket 010-10267-00
Garmin Large Diameter Rail Mount Adapter 010-10496-00

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har kollegor som båda reser hem på fredag så det är på gnället att de hinner få saker levererade innan de sticker hem. Tack för tipset dock - jag har mailat och frågat GPS Discount om både frakt inom US och till Sverige.

Ifall du söker i Sverige så är det svenska artikelnumren också: 3811 och 3378.
Men det är dyrt med Garmin utanför USA.

Jag har för mig att i 3378 så ingår ett bakstycke som inte passar HCx-varianterna, därför blir den extra dyr. Jag köpte bara 3811 till min Vista HCx och det funkar bra på mitt MTB-styre.

Ett cykelfäste till eTrex har jag liggandes ouppackat hemma.
Är avsett för tidigare modeller av eTrex, vet inte om det går på "H"-modellen.

När vi ändå är inne på ämnet så har jag nog lite annat liggandes oxå, kablar, kontakter och fästen om någon behöver något.
Allt är till de äldre modellerna.

Ett cykelfäste till eTrex har jag liggandes ouppackat hemma.
Är avsett för tidigare modeller av eTrex, vet inte om det går på "H"-modellen.

När vi ändå är inne på ämnet så har jag nog lite annat liggandes oxå, kablar, kontakter och fästen om någon behöver något.
Allt är till de äldre modellerna.

Gamla cykelfästet passar till nya Etrex. Med min Etrex Vista HCx följde en lös flärp som man skruvar fast på batterilocket. Med min gamla Etrex Legend fick man ett nytt lock med inbyggd flärp när man köpte cykelfästet.

Jag bjuder 30 Kr för ditt cykelfäste Gunnar. Tycker inte reservdelen är så dyr i och för sig i orginal https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=1057

Thure

Senast ändrad:
Det är den jag menar och den måste passa Vista HCX. Däremot är mitt styre på motorcykeln så grovt så att styrfäste som funkar upp till en tum är för litet. Måste därför komplettera med "large diameter" som funkar för 25-32 mm.

Jag trodde att baskstycket, som man väl byter helt, är samma på C, HC och HCX eller har jag fel? Jag har en Vista C som jag ska sälja nu när jag byter upp mig. Jag är väldigt nöjd med storleken och funktionerna. Särskilt barometer som loggar fast den är avstängd är kul att ha.

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=744 Behöver du verkligen denna? Vilken Etrex har du?

Thure

Nytt bakstycke behövs ej till Vista HCX?

Ah, nu trillade poletten ned. Thure, menar du att jag endast behöver styrfästet och kan klicka fast Vista HCX direkt i det med en plastbit som följer med apparaten? Dvs. jag behöver ej något nytt bakstycke till HCX.

I så fall blir det att beställa både ett vanligt och ett "large diameter" styrfäste så jag kan ha Vistan på både trampcykel och motorcykel.

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=744 Behöver du verkligen denna? Vilken Etrex har du?

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips