Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Var hittar man funktionskalsonger?

Vikten av att ha funktionskläder vid vandring och annan "fysisk ansträngning" är ju självklart och allmänt känt. Strumpor, sockar, underställ, t-shirt, byxor etc finns i varenda sportbutik. Men, var fanken finns funktionskalsongerna, det allra innersta plagget? Om det är något ställe på kroppen där man är i behov av funktionskläder så är det ju där. Varför är det då så svårt att hitta? De enda som jag har sett på marknaden kostar 350 spänn och uppåt (Haglöfs, Lundhags etc).
Är dessa de enda som finns??

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ullmax

Jag har själv funktionskallingar från Ullmax.
OK passform och kvalité till riktigt bra pris!

avslutad210712

Gäst
Har precis fått hem mina från Ullmax och tänkte testa dem under nästa vandring. 2 par för 149:- är hyfsad kurs.

Re: funktionskalsonger

Jag använde Craft kalsoner av underställstyp när jag gjorde lumpen en gång för länge sedan. Tänkte fixa nya inför sommarens fjällvandring. Jag såg dem för 169 kr per par på Naturkompaniet, men de finns säkert på fler ställen. Förhoppningsvis billigare också.

Jag köpte tre par Newline för några år sedan. Jag gillar dem eftersom de torkar mycket snabbt efter tvätt, vilket är bra när man är ute. När det var dags att förnya förrådet hittade jag dem inte utan köpte ett par Craft. Dessa var mycket bekväma, men torkar alldeles för långsamt.

Så - om du hittar Newline köp dem och tala om för mig var de fanns.

HåkanF

Budgetvarianter med bra funktion

FMs kortkalsong är gjord i 50/50 och fungerar väl ca 30:- paret på SFD. Domus har haft en 50/50 shortsmodell som såldes i trepack, god funktion och sensationellt långlivade, prisvärda. Dressman säljer Norska Krone till normalt pris, men varje höst har de en 2 för en vecka!

Go tur

Okej, det blir att beställa från Ullmax tror jag. Ser ju bra ut. Stämmer storlekarna, eller är de "stora" eller "små"?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips