Var hittar man funktionskalsonger?

Kanonkvalitet

Jag kör med kallingar från HM som håller hög klass...
98:- för ett par syntetkalsonger (sport) heter de visst..?

avslutad210712

Gäst
f_lindstrom; sa:
Ylle tycker jag är överlägset, speciellt vid flerdagarsaktiviteter. Svårt att få tag på men det finns:

http://www.icebreaker.com/where/WhereToBuy.aspx

(Ullmax har vad jag förstår inte ylle i sina kalsonger.)

Nix det är syntet i Ullmax kortkalsonger. Har dock använt Brynjes syntetkalsonger på sommaren (även på våren) och tycker att det fungerar bra speciellt om man kan tvätta dem ibland. Till våren skall jag dock köpa kortkalsonger i ylle/merinoull.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ett tips är att kolla på dressmans syntet kalsonger.. andas helt okej.. torkar snabbt och är billiga...
dessutom snygga...

Newlines kalsonger tycker jag funkar bäst. Har använt mitt par på Vasaloppet, till fjällvandring och under multisporttävlingar. Torkar snabbare än blixten och sitter alltid perfekt. Ylle tycker jag helt går bort.

Jag kör med några olika varianter men huvuddelen av mina kallingar är syntetkallingar av märket "MyWear" från Ica Maxi. De brukar kosta 98:- för två par och funkar alldeles utmärkt även om Newlines kallingar är snäppet bättre.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips