Var hittar jag vadarpåsar eller annan lösning?

Hej!

Har hört att folk använder en slags vadarpåsar att trä över t.ex. foppatofflor vid vadning, tillsammans med regnbyxor. Jag hittar inga att köpa när jag letar, någon som vet var det kan finnas eller har en annan lösning för att hålla sig torr och varm?

Mvh Joakim

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej!

Har hört att folk använder en slags vadarpåsar att trä över t.ex. foppatofflor vid vadning, tillsammans med regnbyxor. Jag hittar inga att köpa när jag letar, någon som vet var det kan finnas eller har en annan lösning för att hålla sig torr och varm?

Mvh Joakim
Har två par som köpte för vandring på Island. Strl 41 och 44. 150;-/par

Bilagor

• P1170007.JPG
    P1170007.JPG
    1 MB · Visningar: 134
  • P1170008.JPG
    P1170008.JPG
    1 MB · Visningar: 136
Dessa kostade under 200 på xxl i helgen kommer nog på rea igen återffsj har ofta 200% på slag på inkpöps pris så lite rea har man i bland men har endå dubbla ink priset på varan

Hej!

Mvh Joakim
Hej!

Mvh Joakim

Wetterskogs har ett par som man kan ha utanpå kängorna när man vadar.

Wetterskog svarar ej på E-post el tel
De som xxl säljer är samma som widfors ej för vadning men snö
Ta av kängor på med Croggs el kopior och gå över vad ha längre kängor över små bäckar andra lösningar väger mer och man behöver tvätta förtterna varje dag och smörja in igen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips