Var hitta drömfisket?

Nyss hemkommen ifrån fjälls, där fisket var helt ok. Men tänkte försöka hitta det där optimala fisket till nästa år. Tänkte höra med alla fiskare här var ni har varit och var ni anser att drömfisket finns. Vill flugfiska i fjällmiljö, öring och röding. Har inget emot att behöva ta helikopter ut. Sitter ni på något smultronställe så hör gärna av er!
Mvh Magnus

Skämtar du? Jag har aldrig hör någon fiskare namnge ett bra fiskevatten! Det är om möjligt mera omöjligt än att få folk att avslöja sina svampställen.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
KLAGER; sa:
Skämtar du? Jag har aldrig hör någon fiskare namnge ett bra fiskevatten! Det är om möjligt mera omöjligt än att få folk att avslöja sina svampställen.

Jepp, det kan nog bli svårt att få folk att avslöja var deras favoritställe finns. Mitt finns i norra delen av landet :)

Roger

Optimalt fiske??

E du flugfiskare så vet du ju att det är mycket som ska stämma för det ska bli optimalt.

Nu har ju alla troligen olika åsikter vad som e optimalt men själv trivs jag bäst i södra Jämtlandsfjällen där jag iår hade optimalt fiske enligt mitt sätt o se det

på Harr då allso

Ja, som sagt, optimalt fiske kan uppstå på många ställen i landet. Det är många faktorer som spelar in.

Visst kan du åka till kaitum, du lär inte bli besviken, om du inte är som jag och vill vara lite mer ensam.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.