Nån som äger en sån där traditionsmora ännu och kan säga något efter att ha haft den så att säga i handen?
Bosse
Bosse
Jag har äntligen fått tag i dessa knivar till ett mycket förmånligt pris. Det blev 10 stycken Frosts Original Classic S1 från början av 70-talet. Knivarna levererades i originallåda och till och med i omslagspapper! Tyvärr är inte lådan i samma fina kondition som knivarna. Dessa har aldrig använts, slipats eller på annat sätt berörts.Nån som äger en sån där traditionsmora ännu och kan säga något efter att ha haft den så att säga i handen?
Bosse
Ja, det är mycket nostalgi i den här typen av föremålTiden har stått still. Häftigt att se.
Hade en gång en Mora Forest Exklusive Nr 311 som jag saknar lite grann. Undrar vad en sån kan tänkas kosta, och var man kan få tag i den.
Är Knivhuset med?
Vad säger du dePaul? Är det nåt att ha eller är jag bara nostalgisk?
Även i det här fallet handlar det i mångt och mycket om nostalgi. Har också några sådana i min samling. Samma stål som i de omnämnda mororna S1.Kunde inte hålla mig, när jag nu snubblade in i den här tråden och strax därefter upptäckte att Knivhuset tagit in den. Så nu är den beställd![]()
Hej Bo!De Paul. Vilket intressant köp. Du lär ha täckt upp många av dina vehov för livet. Kanske ändå lite synd att använda en sån låda. Trots att det finns miljoner moror blir det lite samlarintressant med en sån där grej. Antar att de är nitade med bricka i bakändan. Du borde ta en bild på bakändan för att visa för mora of sweden hur ett träskaft skall se ut i bakänden och för att glädja mig.
Grattis
Bosse