Var finns Garmin 60 CS i Sverige?

Jag har äntligen bestämt mig för att köpa en Garmin 60CS efter mycket velande och funderande. Har dock upptäckt att den verkar vara slutsåld i hela landet! Är det någon som vet var man kan snabbt få tag i ett exemplar till ett förhoppningsvis vettigt pris?

Hos Sportextreme.com

Verkar vara billigare än hos svenska leverantörer, men du har priset inkl svensk moms, samt som jag förstått det i alla fall, med europeisk grundkarta.

Sen finns ju trådar om ännu billigare amerikanska leverantörer.

I Sverige är ju oftast Erlandssons Brygga billiga på båtgrejor (bryggan.nu). Fast ska man skicka efter kan man väl lika gärna göra det från Danmark som från Stockholm...

Själv kan jag inte bestämma mig om det ska bli en 60CS, eller en Magellan Meridian Color...eller Platinum...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag kan rekommendera SportExtreme som nämnts tidigare, jag köpte min 60C därifrån för några veckor sedan.

De är snabba att svara på mail och jag har även hört från andra håll att de är bra att ha att göra med. 2 års garanti och europeisk grundkarta ingår, dessutom skickar de varorna med UPS.

60CS kommer de att få in den 20/5 om jag förstod deras hemsida rätt.

Mvh Andreas

Man blir ju lite köpsugen...

Sportextreme anger att leverans sker 20/5, vet ej om det betyder att den är slut för tillfället eller om ledtiden helt enkelt är två dagar...

Jag tror det betyder att de kommer att få hem den det datumet. När jag köpte min 60C var lagerstatus "in stock", jag beställde på eftermiddagen och den skickades morgonen efter.

Dock såg jag nu när jag var in och tittade att de ändrat datumet på CS till 20/6. Antar att leveransen som kommer imorgon är slutsåld.

Mvh Andreas

Jag kommer att kunna dra momsen i vilket fall, men funderar på Sportextreme p g a det är "Europakarta" som jag förstått det.

(gpscitypriset du anger ovan gäller nog faktiskt en 60 CS som tråden handlar om även om du råkat skriva 60 C).

[Ändrat av Mezzner 2004-05-19 kl 18:29]

Finns, i dyra fina butiken

Dom hade så sent som i går en Garmin 60CS i ett skåp på Naturkompaniet nära Stureplan i Stockholm. Dock till det högsta priset jag sett, 7150 SEK om jag minns rätt. Så vi konsumenter har inte rensat butikerna på Garmin 60C och 60CS, men kanske de butiker som är ”billiga”.

Per Brune

Ursäkta en okunnig person, men skiljer sig den europeiska versionen som danskarna säljer ifrån den man köper i Sverige? Eftersom det är rätt "snålt" med minne i den från början, tar den europeiska versionen mer av grundminnet än den Svenska? Annars är ju priset från danskarna väldigt bra.

/Freppa

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips