Vandringskompis?!

Jag tycker det ska bli skoj att vandra själv men e väldigt social och vill gärna ha någon jag kan tjattra lite med efter vägen. Tälta gör man väl inte helt själv ändå, man sätter väl upp tältet där andra tältar med. Just nu har jag fullt upp med att försöka minimera min packning bara, e man själv blir det ju lite extra att bära på, annars delar man ju kök och tält. Men själva planeringen är ju halva nöjet :)
 
Jag tycker det ska bli skoj att vandra själv men e väldigt social och vill gärna ha någon jag kan tjattra lite med efter vägen. Tälta gör man väl inte helt själv ändå, man sätter väl upp tältet där andra tältar med. Just nu har jag fullt upp med att försöka minimera min packning bara, e man själv blir det ju lite extra att bära på, annars delar man ju kök och tält. Men själva planeringen är ju halva nöjet :)

Det var då inga problem att hitta någon att samtala med längst med vägen i fjol. Packningsplanering är alltid kul. Själv har jag ett Google docs-dokument med min packlista i och pillar lite i den då och då och andra kan kommentera.
 
Jag ska jobba som funktionär i målet på FC så ni som har vägarna förbi får gärna hälsa :)

Jag gick FC ensam förra året... eller började gå ensam snarare, andra dagen träffade jag på ett trevligt litet gäng som jag slog följe med ända till slutet. Om jag inte minns helt fel dök det upp massvis med biljetter till salu veckorna innan loppet men det kan ju vara lite pyssligt att fixa med transport upp och all packning sådär i sista minuten kankse...
 
Jag tycker det ska bli skoj att vandra själv men e väldigt social och vill gärna ha någon jag kan tjattra lite med efter vägen. Tälta gör man väl inte helt själv ändå, man sätter väl upp tältet där andra tältar med. Just nu har jag fullt upp med att försöka minimera min packning bara, e man själv blir det ju lite extra att bära på, annars delar man ju kök och tält. Men själva planeringen är ju halva nöjet :)

Ett tips är att kasta ut alla lyxartiklar, ska man gå 2,5-3,5 mil om dagen har man inte tid att sitta och mysa i tältet.... om du vill kan du få min packlista som jag använde förra året.
 
Jag tar jättegärna mot tips på packning! Har nog inga lyxprylar med alls tror jag, mp3 men ljudbok men den väger inget ;-)
Har dock inte köpt rygga än, kikat lite på Kajkan som verkar bra på alla sätt och vis förutom vikten!!! Men jag har en svag rygg så behöver en som sitter perfekt på mig och lägger gärna mer vikt i den än resterande packning då. Ska köpa en Haglöfs LIM 100 tror ni den räcker? eller för kallt?
Nu hamnar kanske detta under fel ämne men men....
 
Tror inte det är så farligt att åka själv till ett ställe som tex keb då det finns mycket folk där, noterade detta förra året när jag var där med min familj.
Kommer få göra min vandring V31 själv, och funderar på arr gå i jämntland. Någon som vet hur befolkat det är vid den tiden?
 
Jag tar jättegärna mot tips på packning! Har nog inga lyxprylar med alls tror jag, mp3 men ljudbok men den väger inget ;-)
Har dock inte köpt rygga än, kikat lite på Kajkan som verkar bra på alla sätt och vis förutom vikten!!! Men jag har en svag rygg så behöver en som sitter perfekt på mig och lägger gärna mer vikt i den än resterande packning då. Ska köpa en Haglöfs LIM 100 tror ni den räcker? eller för kallt?
Nu hamnar kanske detta under fel ämne men men....
Min packlista http://spreadsheets.google.com/lv?key=0Ar-WpbIkF-cUdDBITmF4SXB3ZXlBSmdCeEdhcGt3d2c&hl=en
 
Återigen kommer många förslag/pepptalk om att gå ensam....!
Det var ju inte riktigt det som tråden syftade på. Jag behöver inte bli övertalad om hur bra det fungerar med att vandra ensam. (jag tror er!! ) =D

MEN jag kommer aldrig att ge mig av på en sådan vandring ensam. Inte ens om det är på en vandringstur där det är flera andra på plats, eller en populär led med många vandrare. Spelar ingen roll...
Jag vill planera, resa och ha en kompis vid sidan all-the-way.
Ensam-tid har jag gott om ändå eftersom jag precis har separerat :p

Men men.... Dett är kanske fel forum för mig. Ska satsa på att kasta ut en status-efterlysning på Facebook istället :)

// Hanna
 
Hej

Jag är jättesugen på att ge mig ut på vandring i sommar. Hade en planerad men kompisen hoppade av så nu är jag ensam. Jag har samma semesterperiod som du så tidsmässigt skulle det kunna fungera.
/ Malin
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.