Vandringsberättelse Grövelsjön

Hej alla,

long time listener, first time caller! Följt Utsidan, med forumet i synnerhet, länge.

Jag och tjejen brukar varje år försöka ge oss ut en runda. Brukar bli kortare turer, gärna inom lagom bilavstånd. Den här sommaren blev det ett återbesök i Grövelsjön. Delar gärna med mig av en ganska fåordig men bildtung vandringsberättelse på http://peterfuchs.se/blogg/vandringsberattelse/.

Kanske någon var där samtidigt?
 
Bra story, antalet bilder av den kvalitén är bara trevligt att titta på när det finns en röd tråd att "haka upp" dem på.

Thure
 
Finaste "inne-i-tältet-bilder" jag sett! Kul att får komma nära och att du väljer vinklar där inte alla pinaler man har i tältet syns.
 
Schysst att ni kikar, och tar er tid att kommentera! :)

Nä, den turen är väl ingen skräll precis. Berättelsen bjuder inte på några guldkorn, och på ett sätt var kanske vandringen misslyckad med tanke på att vi inte kom fram till målet. Men det är ändå ett av de starkaste minnena jag har från semestern! Vi hade kanontrevligt i tältet, fotade, pratade, sov och räknade vattendroppar :) Framförallt njöt vi av den vackra kvällen efter ovädret.

Jag älskar "inne-i-tältet-bilder", Sewen, så tack för berömmet! Är också en sucker för pinaler, så egentligen brukar de ta betydligt mer plats i mina bilder :)
 
Älskar bilderna, och hur dom med dom korta texterna fångar hur gött det är att sitta i tältet och titta ut på regn, helst mumsande snacks och te/kaffe/whisky, eller vad man nu gillar...

Ofta är berättelserna här om prestationer och vi missar att framhålla värdet och tillfredsställelsen i att stanna till, ta det lugnt, reflektera och känna efter.

Fortsätt så, och gör fjällvandringen till något som ni känner fyller era behov. Om vi vore duktigare på det, skulle nog fler parkera tältet och ägna tid till "fjällskådning" i stället för fjällbestigning.

/Peter
 
Älskar bilderna, och hur dom med dom korta texterna fångar hur gött det är att sitta i tältet och titta ut på regn, helst mumsande snacks och te/kaffe/whisky, eller vad man nu gillar...

Ofta är berättelserna här om prestationer och vi missar att framhålla värdet och tillfredsställelsen i att stanna till, ta det lugnt, reflektera och känna efter.

Fortsätt så, och gör fjällvandringen till något som ni känner fyller era behov. Om vi vore duktigare på det, skulle nog fler parkera tältet och ägna tid till "fjällskådning" i stället för fjällbestigning.

/Peter

Absolut! Ibland är det lätt att fastna i andras föreställning, det är ju lockande på sitt sätt. Men lärdomarna från den här turen kommer vi verkligen ta med oss, oavsett om vi går kort eller långt, högt eller lågt.

Kul att ni gillar bilderna!
 
Mycket fina bilder. Jag tycker att orden gott räcker för att ge bakgrunden till bilderna, situationen är ju solklar (eller inte) och bilderna visar på ett vackert sätt era upplevelser. Bara för att man är "inregnad" betyder det inte att inget händer, snarare tvärtom.
 
Väldigt trevliga bilder! Jag planerar en resa till Grövelsjön så det var roligt att både se och läsa. Extra roligt tycker jag det är med mycket bilder i en dylik berättelse, sådant skulle jag gärna läsa mer av.
Snyggt jobbat!

//Thomas


..sent using tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonw Grövelsjön/Femundsmarka i början av oktober? Fjällvandring 10
Swift Höstvandring Sälen - Grövelsjön Fjällvandring 5
mThureson Oledat runt Rogen & Grövelsjön Fjällvandring 13
sanoj89 Råd om ensamvandring Grövelsjön Fjällvandring 10
sauln tips på 2-3 dagar vandring från grövelsjön Fjällvandring 6
Grissly Grövelsjön med hund Fjällvandring 4
Bjorn1971 Nybörjare i Grövelsjön och Töfsingedalen. Fjällvandring 10
anders84 Grövelsjön Alternativ väg till Storrödtjärnsstugan från Töfsingsdalen Fjällvandring 6
sanoj89 Egen vandring i grövelsjön? Fjällvandring 14
Vattenvargen Båt på Grövelsjön? Fjällvandring 4
Roper72 Transport Tänndalen-Grövelsjön Fjällvandring 4
alindahl Grövelsjön: Åsikter om rutt? Fjällvandring 6
omaisgrande Grövelsjön 3 nätter Fjällvandring 6
peterfuchs Avstickare Norge från Grövelsjön Fjällvandring 6
peter.carlberg Storulvån-Grövelsjön Fjällvandring 2
Putte80 Hammock i Grövelsjön Fjällvandring 3
gurney Grövelsjön i pingst Fjällvandring 5
StenenT Storlien till Grövelsjön Fjällvandring 4
Walters Grövelsjön - vandring Fjällvandring 10
tomhylsan Rundvandring Grövelsjön? Fjällvandring 0
freddoc Grövelsjön Fjällvandring 6
jffoto Tälta i Grövelsjön Fjällvandring 17
Vattenvargen Grövelsjön kontra JÄmtlandstriangeln Fjällvandring 13
ViktoriaR Grövelsjön- tips på kort tälttur Fjällvandring 3
pajaflow Grövelsjön med barn Fjällvandring 11
WiseDuck Snöläget, Grövelsjön? Fjällvandring 4
Trötter Grövelsjön vs Åre vs ?? Fjällvandring 4
Annette A På väg mot Grövelsjön? Fjällvandring 0
kod Grövelsjön-Svukuriset Fjällvandring 2
greenfish Vandring Grövelsjön, mitten av aug, tips Fjällvandring 0
elins_trädgård Dagsturer runt Grövelsjön? Fjällvandring 25
Kogoyo grövelsjön-storlien Fjällvandring 3
Pwe Grövelsjön - Femundsmarka Fjällvandring 8
Joac "Oasen" vid Stor Svuku, Grövelsjön Fjällvandring 14
Caminista Vandrat Grövelsjön till Sälen? Fjällvandring 17
saraabeiramar Planering av långvandring Nordkapp-Grövelsjön Fjällvandring 15
Vimmelklantig Grövelsjön augusti, nybörjarfrågor. Fjällvandring 6
saraabeiramar Så här ser det ut runt Grövelsjön nu. Fjällvandring 4
vandrafjäll Myggläget i Grövelsjön Fjällvandring 3
saraabeiramar Grövelsjön- Femundsmarka - Rogen Fjällvandring 12
acrid Blåbär på första turen - Grövelsjön i sep Fjällvandring 5
michaelahogberg Grövelsjön Fjällvandring 1
souciance Att göra runt grövelsjön Fjällvandring 1
joakim.kallstrom En liten sammanfattning - Grövelsjön 2015 Fjällvandring 0
Johan.H Grövelsjön v26, dricksvatten och rutt? Fjällvandring 2
vandringssägen Grövelsjön-Tänndalen Fjällvandring 2
joakim.kallstrom Grövelsjön v27 Fjällvandring 19
Patrik Lander Grövelsjön-Långfjället för barn Fjällvandring 2
thomas.vastervik Trevligt klipp Grövelsjön Fjällvandring 2
Nervös Bilder Grövelsjön Fjällvandring 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...