• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandrings kompis!

Hej!
Jag söker vandrings kompisar inför sommaren då min kompis krets inte direkt kryllar av frilufsmänniskor!
Jag har nog ingen specific plan förutom att vandringen bör ske i juli ,början på augusti! Bara jag får känna lite fjäll luft och se lite fjäll är jag nöjd :)
Jag har gått saltolukta-kvikkjokk och jämtlandsttriangeln. Har hund så jag är van att promenera i skog och mark!

Som person är jag rätt lättsam, glad och rätt normal! Brukar inte va så svår att ha göra med! Har upptäckt det här med friluftslivet nu de sista två årena så jag är hyfsat grön ändå :)
Tycker att det är en stor fördel om man kan ses innan! Typ göra nån dags vandring eller så!
Hoppas ni är på!
Malin
 
sällskap

Hej

Ja skulle gärna följa med ut på vandring.
Gick Abisko - Nikaluokta ifjol med min förra tjej.
Jag fullkomligt njöt den veckan där uppe.
Har inga vänner som vågar sig på detta med vandring/tältning.
Skulle mer än gärna lägga en vecka i fjällen.

Lennart
 
Hej.
Jag vet inte riktigt än när/om jag är ledig i sommar men skulle vara intresserad av att vandra med någon annan/ mindre grupp i sommar.

Är 27år och bosatt i Norrbotten. Är inte jätte erfaren men har varit ute i fjällen och vandrat lite själv.
 
Hej! Jag är 26 och söker efter någon eller några att vandra med i sommmar. Jag har blivit lite fjällbiten efter att ha vandrat vid kebnekaise och i sarek. Jag skulle gärna vandra i 10-14 dagar. Jag sover gärna i tält (äger ett 2-mannatält) men stannar gärna vid stugor lite då och då för att få basta lite. :) mina tankar för sommaren är att vandra början av augusti eller juli-augusti för att kunna jobba större delen av sommaren innan skolan börjar.
 
Jag söker också vandringssällskap. Har massor av semester att ta ut och har bil, så är flexibel på alla sätt och vis. fjällvandrat minst 2 veckor per år sedan jag var 14 och får nog anses som väldigt fjällvan. Anpassningsbar vad gäller område och takt, men Norge är väldigt fint.. ;)

Lite om mig:
Joakim
Stockholmare
Jobbar inom industrivärlden
31
Klättrar
Tränar ett par ggr i veckan
Allmänt glad

// Jocke
 
Vandringskompis

Hejsan!

Här ser jag lite likasinnade människor :)
Jag planerar att göra en vandring till sommaren och vill gärna ha sällskap, öppen för förslag på vandringstur men gärna norröver.
En veckas tur ungefär tänker jag mig,
Jag är inte en jättevan vandrare men har bestigit Helags och Storvätteshogna i skitväder och fick ändå mersmak!

Jag är en 23 årig aktiv och Glad kille!
 
Hej!
Söker också någon att vandra med. Jag har aldrig förut varit där uppe (Sarek, Abisko osv.) men är jättesugen att vandra där.
Ifjol vandrade jag i Norge (lite Folgefonna och Trolltunga - Hardangervidda) och sedan några dagar nära Jotunheimen (Vettisfossen till Turtagrö).

Tänker om typ 7-14 dagars tur i norra Sverige (vet inte riktigt vilken område). Mest tälta (har en liten 2 person tält).
Juli/augusti blir bäst.

Har ni något forslag enligt turområde?

Lite om mig:
20 år
Bor ca 6 mil norr från Umeå
Har egen bil

Hoppa att höra av er :D
Bogdan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.