Vandring Skuleskogen

Hej!

Jag ska ge mig iväg på vandring I Skuleskogen och tänkte köra till Entre Syd, börja vandring genom Slåttdalsskrevan och vidare de ca 10 km till friluftsbyn (som jag förstår det?) Och sedan en tur upp på Skuleberget.

Är det någon som gått denna sträcka och vet om man behöver ta precis samma väg tillbaka eller går det att gå lite annorlunda och ändå komma tillbaka till Entre Syd där jag kommer parkera?
 
Jag förstår faktiskt inte riktigt hur du tänkt att gå; din tänkta väg med vidhängande frågor är för mig lite oklara. Hursom, vägen till Entre' Syd var avstängd i somras pga. broreparation, så vi startade från Entre' Väst i stället. Så kolla gärna upp i förväg!
När det gäller vandringsleder och stigar så finns det ju en hel del kartor på nätet som man kan kolla på, bl.a. Naturkartan.
 
Det går väl gissningsvis att gå Entre syd -> Slåttdalsskrevan -> Entre Väst -> längs sidovägarna till E4:an ner till Skuleberget -> Höga kustenleden -> Entre syd. Dock så är det mycket väg och närhet till E4:an mellan Väst och Skulberget och även 40-50% väg tillbaka till Entry Syd.
Tror du får en trevligare tur genom att gå en längre rundtur inne i Skuleskogen och sedan köra till Skuleberget
 
Hej!

Jag ska ge mig iväg på vandring I Skuleskogen och tänkte köra till Entre Syd, börja vandring genom Slåttdalsskrevan och vidare de ca 10 km till friluftsbyn (som jag förstår det?) Och sedan en tur upp på Skuleberget.

Är det någon som gått denna sträcka och vet om man behöver ta precis samma väg tillbaka eller går det att gå lite annorlunda och ändå komma tillbaka till Entre Syd där jag kommer parkera?
Hej! Ja du kan nog gå en "loop" om du går tillbaks en bit längs med bilvägen.

Här är en film som beskriver leden och som avslutas med en karta och beskrivning över vad det finns bra övernattningsmöjligheter:
 
Det finns flera rundslingor tillbaka. Tar du skrevan dit kan du vandra på höjden tillbaka. Eller längsmed havsbandet. Tänk bara på att Skuleberget ligger på andra sidan E4 så det blir ingen vildmarkstur, mer vackra vyer och utsikt. Håller med Skogslöpar´n där.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.