Vandring i Kirgizistan.

Har börjat att planera för en vandring i Kirgizistan.
Någon som har varit där och kan ge lite tipps om bra
böcker att läsa innan.

Jo, jag har...

...vandrat i Kirgizistan. Fantastiskt vackert! Otrolig natur! Letade inför min resa men fann ingen bra litteratur. Åkte sedan arrangerad resa vilket funkade riktigt bra. Kan nog skrapa fram lite kontaktinfo till kirgizer och ryssar som du kan maila för att få mer info.

/Nettan

Kirgizistan

En vandring i Kirgizistan finns med på listan över resor/aktiviteter jag vill få gjort, men har inte planerat nåt konkret ännu. Återkom gärna med dina egna planer mm, skulle vara roligt med tips!
När åker du?

rob77; sa:
Har börjat att planera för en vandring i Kirgizistan.
Någon som har varit där och kan ge lite tipps om bra
böcker att läsa innan.

behöver man kunna ryska eller något motsvarande på en vandring där? eller är det möjligt att genomföra genom att prata med händer och fötter

Tror inte man behöver kunna ryska, ska åka med en arrangerad resa. fast man får väl plugga in lite användbara ord.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
vandring

Jo, jag ska åka en arrangerad resa med Världen resor. Hittade en bra sida på nätet som säljer bäcker, kartor, filmer m.m http://www.cordee.co.uk funkar bra att beställa från nätet. Men har du mer info och kontaktpersoner så vore det snällt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips