Vandring i Kirgizistan.

Har börjat att planera för en vandring i Kirgizistan.
Någon som har varit där och kan ge lite tipps om bra
böcker att läsa innan.

Jo, jag har...

...vandrat i Kirgizistan. Fantastiskt vackert! Otrolig natur! Letade inför min resa men fann ingen bra litteratur. Åkte sedan arrangerad resa vilket funkade riktigt bra. Kan nog skrapa fram lite kontaktinfo till kirgizer och ryssar som du kan maila för att få mer info.

/Nettan

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kirgizistan

En vandring i Kirgizistan finns med på listan över resor/aktiviteter jag vill få gjort, men har inte planerat nåt konkret ännu. Återkom gärna med dina egna planer mm, skulle vara roligt med tips!
När åker du?

rob77; sa:
Har börjat att planera för en vandring i Kirgizistan.
Någon som har varit där och kan ge lite tipps om bra
böcker att läsa innan.

behöver man kunna ryska eller något motsvarande på en vandring där? eller är det möjligt att genomföra genom att prata med händer och fötter

Tror inte man behöver kunna ryska, ska åka med en arrangerad resa. fast man får väl plugga in lite användbara ord.

vandring

Jo, jag ska åka en arrangerad resa med Världen resor. Hittade en bra sida på nätet som säljer bäcker, kartor, filmer m.m http://www.cordee.co.uk funkar bra att beställa från nätet. Men har du mer info och kontaktpersoner så vore det snällt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips