Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Nu riskerar du att starta religions krig . De kängorna du väljer mellan är båda bra! Ta de som känns bättre på foten. Jag använder själv Lundhags pro och är jätte nöjd!
Båda kanske är bra kängor men det ar absolut inte "same shit".
De förstnämnda är membrankängor med ett vattentätt andningsakivt membran och foder. De sistnämnda är skalkängor i cellgummi och läder. Skillnaden är enligt mig milsvid och det är helt olika saker som är att tänka på med de olika och de har även omlika användningsområden.
Jag menar att skalkängor är det ända rätta om man ska vandra då det kan ta några dagar ute på fjället att få de förstnämnda torra om de skulle bli blöta medans det finns de som vadar med de andra därefter bara häller ur vattnet, tar på torra strumpor och går vidare med lundhagare. Sen är skalkängor mer långlivade (både i år och mil räknat, ofta kring det dubbla eller mer) än membrankängor och är mycket mer hygieniska.
Det finns garanterat minst 4 timmars läsning i denna dispyten här på utsidan i forumen. Den som söker finner.
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer