Vandrarkängor

Meindls Island Pro Lady eller Lundhags Professional Mid? (De senare känns bekvämare när jag provar dem i affären.)
A.
 
Nu riskerar du att starta religions krig :). De kängorna du väljer mellan är båda bra! Ta de som känns bättre på foten. Jag använder själv Lundhags pro och är jätte nöjd!
 
-PaTRiC-; sa:
same shit diffrent name.. håller med föregående skribent, gå på den schönaste..


FEL FEL FEL!!!

Båda kanske är bra kängor men det ar absolut inte "same shit".

De förstnämnda är membrankängor med ett vattentätt andningsakivt membran och foder. De sistnämnda är skalkängor i cellgummi och läder. Skillnaden är enligt mig milsvid och det är helt olika saker som är att tänka på med de olika och de har även omlika användningsområden.

Jag menar att skalkängor är det ända rätta om man ska vandra då det kan ta några dagar ute på fjället att få de förstnämnda torra om de skulle bli blöta medans det finns de som vadar med de andra därefter bara häller ur vattnet, tar på torra strumpor och går vidare med lundhagare. Sen är skalkängor mer långlivade (både i år och mil räknat, ofta kring det dubbla eller mer) än membrankängor och är mycket mer hygieniska.

Det finns garanterat minst 4 timmars läsning i denna dispyten här på utsidan i forumen. Den som söker finner.

Länge leve skalkängorna!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.