Vandra och tälta i blekinge skärgård

Halloj
Jag och min fru tänkte försöka komma ut och vandra och tälta på vårkanten och funderar på blekinge skärgård. Är det nån som har erfarenhet av det? Det naturliga hade ju varit att paddla men nåt sånt behärskar inte vi :)

Jag har inte vandrat där men STF Tjärö är helt klart värt ett besök, och då får man åka lite färja också. Järnavik parkerar man i.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Forsätter i österut till Karlskrona så finns det skärgårdsbåtar och vägfärjor som tar er mellan större öar men många av öarna med båtförbindelse är väl bebodda så att hitta tältplats är inte helt självklart i alla fall. Har man kajak, kanot eller båt och kommer till de obebodda öarna är det lättare att hitta tältplats. Sen finns det ju vandrarhem och campingplatser på flera av de större öarna.

/Patrik, som föredrar kajaken i hemmaskärgården

Eller vandra runt öarna runt Karlskrona basäng, Senoren och alla dom där. Ett fint pärlband av öar förbundna med broar. Man kan ta färjan hem när man gott färdigt, en rätt trevlig tur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips