Vandra och tälta i blekinge skärgård

Halloj
Jag och min fru tänkte försöka komma ut och vandra och tälta på vårkanten och funderar på blekinge skärgård. Är det nån som har erfarenhet av det? Det naturliga hade ju varit att paddla men nåt sånt behärskar inte vi :)

Jag har inte vandrat där men STF Tjärö är helt klart värt ett besök, och då får man åka lite färja också. Järnavik parkerar man i.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Forsätter i österut till Karlskrona så finns det skärgårdsbåtar och vägfärjor som tar er mellan större öar men många av öarna med båtförbindelse är väl bebodda så att hitta tältplats är inte helt självklart i alla fall. Har man kajak, kanot eller båt och kommer till de obebodda öarna är det lättare att hitta tältplats. Sen finns det ju vandrarhem och campingplatser på flera av de större öarna.

/Patrik, som föredrar kajaken i hemmaskärgården

Eller vandra runt öarna runt Karlskrona basäng, Senoren och alla dom där. Ett fint pärlband av öar förbundna med broar. Man kan ta färjan hem när man gott färdigt, en rätt trevlig tur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips