vandra med stavar

pal2; sa:
JonathanW; sa:
Enda fördelen med gandalfstaven är att den är billig samt bra vid svåra vad.

-Man kan bekvämt och vilsamt luta sig mot den
-Man kan bränna in sina vandringar på den
-Man har en flaggstång att sätta vimpeln/flaggan på när man står där på toppen (ser B-aktigt ut med en carbon-fibre-ultra-light-space-design-super-tech stav)
-Man kan snida på den och smycka den
-När man möter någon vid en spång får man gå först (Nja, om man kombinerar det med ett hotfullt utseende :) )

-Om man inte har någon skam i kroppen kan man bränna in Bilbo Baggers vandringsdikt på den (Suck , varför kom inte jag på det först.....)

Mvh
Peter P.
Man kan bekvämt och vilsamt luta sig mot köpestavar också.
De andra sakerna du tar upp ser jag ingen verklig nytta i och därför ej heller som fördelar. Men det är egentligen ganska oväsentligt. Med mina knän skulle jag nog mer eller mindre få hålla mig till lågfjäll utan köpestavar, så valet är för min del väldigt enkelt.
Men jag håller med om att din stav är betydligt tjusigare än mina, med de färgade snörstumparna som utgör handtag.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
JonathanW; sa:
Minst en fördel till finns allt;-)

cpic4161a9b36f88a.jpg

Raskesven

Raskesven; sa:
JonathanW; sa:

cpic4161a9b36f88a.jpg

Raskesven
Här är jag beredd att hålla med; göra sådär med en av mina stavar skulle jag inte våga mig på. Å andra sidan brukar det inte vara omöjligt att hitta en pinne för detta syfte, om det är möjligt att hitta tillräckligt med ved.

Hm, att jag inte förutsåg att det här skulle komma upp. Det borde jag allt kunnat lista ut... =)

avslutad210712

Gäst
pal2; sa:
JonathanW; sa:

-Man kan bekvämt och vilsamt luta sig mot den
-Man kan bränna in sina vandringar på den
-Man har en flaggstång att sätta vimpeln/flaggan på när man står där på toppen (ser B-aktigt ut med en carbon-fibre-ultra-light-space-design-super-tech stav)
-Man kan snida på den och smycka den
-När man möter någon vid en spång får man gå först (Nja, om man kombinerar det med ett hotfullt utseende :) )

-Om man inte har någon skam i kroppen kan man bränna in Bilbo Baggers vandringsdikt på den (Suck , varför kom inte jag på det först.....)

Mvh
Peter P.

Där ser man att det finns andra som verkligen kommit till insikt *L*

avslutad210712

Gäst
JonathanW; sa:
Raskesven; sa:
JonathanW; sa:

cpic4161a9b36f88a.jpg

Raskesven
Här är jag beredd att hålla med; göra sådär med en av mina stavar skulle jag inte våga mig på. Å andra sidan brukar det inte vara omöjligt att hitta en pinne för detta syfte, om det är möjligt att hitta tillräckligt med ved.

Hm, att jag inte förutsåg att det här skulle komma upp. Det borde jag allt kunnat lista ut... =)

Veden bär "du" med dig i form av kamraternas gandalf-stavar *L*

avslutad210712; sa:
JonathanW; sa:
Raskesven; sa:
JonathanW; sa:

cpic4161a9b36f88a.jpg

Raskesven

Veden bär "du" med dig i form av kamraternas gandalf-stavar *L*
Se där, nu kommer den fram; den verkliga nyttan med gandalf-stavar. Självklart är det ved man har dem till! Nu börjar jag se den verkliga poängen med denna multifunktionella pryl =)

marmotta; sa:

Ser ett vad ut så skulle jag inte ens påbörja det!
Om stavarna skakar, eller bara far åt sidan när jag sätter ned dem är vadet farligt.
(...)
Varför vadar mannen på bilden barbent? Har alltid
ansett att man ska klä på sig (regnbyxor),
inte av sig. Varför frysa i onödan? [/QUOTE]
Man är väl en tuffing....? Det SKA göra ont.;)

HåkanF

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips