Vandra genom Sverige

en lustig prick

just det...en kille från det stora landet i väst, usa...jag läste i östersunds länstidning om hans pågående bravader...nämligen att gå genom hela sverige och samtidigt passera genom varenda kommun. Han har änsålänge vandrat på i drygt 2 år (tror jag?). Det roliga är att istället för att bära på en ryggsäck så bär han på ett stort kylskåp som från början vägde, om jag mins rätt, dryga 120 Kg. Dessutom så fick han tag på ett par Lundhags-kängor och berömde dom "de skönaste kängor jag någonsin vandrat i!". Och till slut så ska han bosätta sig i sverige som är det finaste landet han känner till!

Imponerande! Kör så det ryker!

//Andreas
 
Vandra genom sverige

Jag (Daniel) och min tjej Emelie skall vandra genom Sverige nästa år.

Vi kommer att gå 5 dagar i veckan.
Snitta 2 - 2,5 mil om dagen.

Vill ni veta mer så kommer det snart upp en hemsida.

går även att maila mig.
 
Re: Vandra genom sverige

Daniel Wilhelmsson; sa:
Jag (Daniel) och min tjej Emelie skall vandra genom Sverige nästa år.
Vi kommer att gå 5 dagar i veckan.
Snitta 2 - 2,5 mil om dagen.
Vill ni veta mer så kommer det snart upp en hemsida.

Berätta gärna lite mer, inte ska vi väl behöva vänta på din hemsida. Ska ni gå längs vägar eller leder och hur lång tid har ni beräknat att det hela kommer att ta, osv...

Nyfikne Göran,
som många gångar har tänkt på samma sak
 
Emelie här (Tjejen). Vi kommer att starta från smygehuk i början av januari. sedan kommer vi att följa leder samt gå obanat upp för att vara framme vid treriksröset i Juni någongång. Anledningen till att vandra vintertid är många men främst att vi måste vara hemma till sommaren. Annars hade det kanske varit skönast att börja i mars eller så...
 
Vi kommer väl att snitta 2 mil per dag.
2 vilodagar/veckan
Vi kommer att passera Örebro, Särna, Svenstavik.
Släktingar och vänner.

Att vandra 4 mil per dag i 2½ månad är nog inget att
rekommendera ;) om det går är en annan sak.

Det är Emelies och min första långtur tillsammans och om den går bra så kommer vi att göra många turer framöver.
 
Daniel Wilhelmsson; sa:
Emelie här (Tjejen). Vi kommer att starta från smygehuk i början av januari. sedan kommer vi att följa leder samt gå obanat upp för att vara framme vid treriksröset i Juni någongång. Anledningen till att vandra vintertid är många men främst att vi måste vara hemma till sommaren. Annars hade det kanske varit skönast att börja i mars eller så...

Vi kommer väl att snitta 2 mil per dag.
2 vilodagar/veckan
Vi kommer att passera Örebro, Särna, Svenstavik.
Släktingar och vänner.
Att vandra 4 mil per dag i 2½ månad är nog inget att
rekommendera ;) om det går är en annan sak.
Det är Emelies och min första långtur tillsammans och om den går bra så kommer vi att göra många turer framöver.

Hej på er. Ni verkar till att planerat det ganska bra tycker jag. Möjligen lite äventyrligt att starta i skåne i början på januari, med tanke på snö och allt slask vi brukar ha här. Men det ska nog gå bra det också. Tänk bara på att lederna inte skottas på vintern om det blir mycket snö.
Hoppas att det blir en minnesrik och rolig vandring för er bägge två. Hör gärna av er igen och berätta hur det har gått.

Lycka till
Göran
 
Jo visst kan det verka lite "fel" att börja i Januari men så får det bli. Vår första tanke var att börja i Juni i år vilket hade inneburit en helt annan tur, men pga olika omständigheter blev det inte så. Plogas inte lederna???? ;) Vi får anställa någon som går framför och skottar!!! Nej skämt och sido. Detta har vi räknat med och om det nu skulle bli väldigt mycket snö så får vi leta oss fram till vägar som är mer gångbara. Tar dagen som den kommer och löser situationen då. Är berädda på det mesta.
 
Hela Kungsleden på skidor?

Är det någon som åkt skidor längs hela Kungsleden (elelr eventuellt vandrat)? Alltså Sälen till Abisko? Och är det nån som vet exakt hur långt det är? Sälen - Storlien är 35 mil och tärnaby/hemavan - abisko ska va 44 mil. men hur långt är det storlien - hemavan? Och är den delen lämplig på skidor?
[Ändrat av nr23se 2004-03-14 kl 19:00]
 
Fanns det inte en kille som gjorde ett försök för något/några år sedan. Har för mig att han t.o.m. hade en hesmida här på utsidan.
 
Görs redan

Ett par (pojke plus flicka) är just nu i färd med just detta. Eller liknande. De började i Smygehus på i början på året och beräknar nå trerikesröset i juli. De går på landsvägar.
 
Re: Hela Kungsleden på skidor?

nr23se; sa:
Är det någon som åkt skidor längs hela Kungsleden (elelr eventuellt vandrat)? Alltså Sälen till Abisko? Och är det nån som vet exakt hur långt det är? Sälen - Storlien är 35 mil och tärnaby/hemavan - abisko ska va 44 mil. men hur långt är det storlien - hemavan? Och är den delen lämplig på skidor?
Jag skulle inte vilja kalla det för "Kungsleden" men Elin Engerström och Åsa Forsum skidade ju från Grövelsjön till Treriksröset för ett par vintrar sedan.

http://www3.utsidan.se/skanderna/
 
Ska ni vandra genom hela sverige?? 150 mil fågelvägen! waow, klarar ni det så blir jag verkligen imponerad!! :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Robox Vandra genom HELA Sverige Vandringsleder 8
Jock Scott vandra genom sverige Vandringsleder 3
såg Vandra rallarstigen mellan Gällevare och Porjus Vandringsleder 10
Lena1 Vandra som nybörjare, ensam - tips och inspiration önskas Vandringsleder 26
vandrarenDaniel Dags för "Vandra med andra" Vandringsleder 0
Söderhultarn Omberg runt - Östgötaleden Vandringsleder 3
apankullet Vandra för första gången - valt höga kusten Vandringsleder 8
såg Vandra mellan Årrenjarka och Kvikkjokk. Vandringsleder 2
Rune17 Vandra Kiruna-Gällivare Vandringsleder 4
Depay Vandra/fiska två dagar längs Berslagsleden/kilsbergen Vandringsleder 1
Resgladfilur Tälta hela höga kustenleden -fungerar det? Vandringsleder 6
Hogang Vandra mellan Nässjö - Jönköping? Vandringsleder 0
fjällkängan vandra mln stugor Vandringsleder 3
Nosse Vandra 2-3 dagar själv, när det finns så mycket skrämmande folk? Vandringsleder 29
3barninaturen Vandra med barn i södra Sverige Vandringsleder 6
kletterdregg Vandra Höga kusten / Skuleskogen Vandringsleder 13
lisa88 Vandra i Europa Vandringsleder 1
Linnea123 Vandra nära Malmö Vandringsleder 8
Linneaa Vandra från Piteå till Luleå Vandringsleder 3
Eswal Vandra Höga Kustenleden Vandringsleder 2
jsmohshm Vandra Lausanne (typ) till Savona, Italien Vandringsleder 2
Tobbe C Vandra inlandsbanan Värmland - Dalarna Vandringsleder 6
Askel Vandra mellan Finland och Sverige Vandringsleder 1
Seblin99 Vandra och tälta i Skåne, med barn. Vandringsleder 1
Anki56 Vandra på Åland? Vandringsleder 2
Joakimlejon Ponera att jag vill vandra Göteborg - Luleå hur planerar jag resan? Vandringsleder 6
Lea262 Letar efter vandra-kompisar Vandringsleder 4
Elinpotatis Vandra i Jämtlandsfjällen Vandringsleder 10
Arvegil Vandra Bohusleden Etapp 1 Vandringsleder 5
makkan77 Var kan jag vandra och fiska Vandringsleder 0
MikaelHassel Vandra i Kloten, varg?? Vandringsleder 4
Barfoba Vandra från Dalarna till Skåne Vandringsleder 16
Jackiie Vandra Västerås-Stockholm möjligt utan omvägar? Vandringsleder 6
BjörnCalle Vandra Ed-Tresticklan Vandringsleder 5
sentimental22 Vandra Hallandsleden Vandringsleder 14
hjerner vandra på öland Vandringsleder 4
Hardrocker Vandra i Gyllbergen Vandringsleder 2
TheCoachMike Vandra på Skuleberget i oktober Vandringsleder 8
musse592 Vandra snålt, Into the wild style. Vandringsleder 6
SeñorCaca Vandra på Öland Vandringsleder 10
ancaja Vandra Abisko - Nikkaluokta v37 Vandringsleder 2
solsol Vandra runt Vättern i sommar. Vandringsleder 3
Blåbär55 Vandra i västra götaland eller omkring liggande län Vandringsleder 13
ArLan Vandra i Valle Vandringsleder 2
UnderEnTarp Vandra i närheten av Markaryd? Vandringsleder 2
Gorrgel Vandra i Sverige (STF) Vandringsleder 4
Tordnado Vandra marathon på en dag i terräng!? Vandringsleder 42
kraftdjur_vargen Vandra kring hudiksvall. Tips på leder? Vandringsleder 4
Mamma till A Vandra i vättlefjäll med barn? Vandringsleder 1
olavroer Vandra ved havkanten Vandringsleder 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...