Vandra Ed-Tresticklan

Hej!

Vi tänkte hajka lite i Tresticklan och planerar då att åka tåget till Ed. Vi behöver då ta oss från Ed till nationalparken på något vis. Enligt Google maps går det en mindre väg från Ed till Tresticklans södra gräns, ca 14 km; är det någon som vet hur denna väg är att vandra? Jättetråkig, fin, eller åtminstone helt ok (ur naturupplevelsesynpunkt)? Eller ska man satsa på något alternativt sätt?

Jag har gått in i Tresticklan via södra ingången ett par gånger. Parkerade bilen på närmaste stället och fick promenera 45 minuter eller något längs Sveriges tråkigaste grusväg. Den tar aldrig slut och runt omkring är det hygge efter hygge. Förstår inte att dom inte gör det trevligare att gå in i södra delen. Varför ska vägen vara bommad för. Hade det inte varit en bom där hade man kunnat köra den tråkiga grusvägen på några minuter och gå in i parken direkt från bilen.

Men om ni nu måste gå från Ed så är det ju såklart närmare med den södra delen än den nordöstra vid Rävmarken men jag hade försökt lösa det på annat sätt med att lifta eller ta en taxi eller något :)

Mvh / Johannes

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har gått in i Tresticklan via södra ingången ett par gånger. Parkerade bilen på närmaste stället och fick promenera 45 minuter eller något längs Sveriges tråkigaste grusväg. Den tar aldrig slut och runt omkring är det hygge efter hygge. Förstår inte att dom inte gör det trevligare att gå in i södra delen. Varför ska vägen vara bommad för. Hade det inte varit en bom där hade man kunnat köra den tråkiga grusvägen på några minuter och gå in i parken direkt från bilen.

Men om ni nu måste gå från Ed så är det ju såklart närmare med den södra delen än den nordöstra vid Rävmarken men jag hade försökt lösa det på annat sätt med att lifta eller ta en taxi eller något :)

Mvh / Johannes

Tack för ditt svar. Alternativ till Sveriges tråkigaste grusväg överväges.

Återigen, man måste ju inte gå på en grusväg bara för att den finns där, undviker man bara hyggena, så borde det ju vara ungefär samma terräng som inne i själva parken

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips