Vandra 2-3 dagar själv, när det finns så mycket skrämmande folk?

Jag brukar sätta upp ett skentält, tomt, och har mitt eget kamouflerat med god sikt över skentältet.

Skulle någon smyga sig på med en kniv så sitter jag säker och "tittar på".

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Vilket han är frikänd för så varför dra upp det här?
Drt är bättre att du läser hela min text än utvalda delar, då får du hela sammanhanget..

Och du måste också läsa texten jag citerade

Men vill du inte förstå och medvetet misstolkar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Skickat från min G8231 via Tapatalk

Tälta i närhet till storstad är inget jag skulle iaf, hellre hotel.
Däremot skulle jag tälta i skogen/fjället utan någon som helst tvekan.
"Dårarna/idioterna" håller till där det finns människor och det gör det inte ute i skogen eller på fjället i samma utsträckning. Möter du någon i skogen/fjället är det troligen någon med samma intresse som dig.

My 2 cent

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips