val av ryggsäck

vilken ryggsäck rekomenderar ni av
berghaus vulcan eller cyclops atlas?
prisskillnaden är ungefär 300:- dyrare för den sistnämnda.
själv tycker jag att det lutar lite mot berghaus cyclops atlas trots att den var lite dyrare.

Vidareutveckling...

Atlas är en vidareutveckling av Vulcan. Vulcan tillverkas f.ö. inte längre.
Oaktat detta så är skillnaderna inte så stora men en kollega till mig var väldigt bestämd om att han skulle ha en Atlas eftersom han ansåg att de hade rättat till alla de detaljer på Vulcan (bl.a. ytterfickornas dragkedjor) som han hade invändningar emot. Han har f.ö. väldigt goda erfarenheter av bägge modellerna, bl.a. efter intensiv användning av Vulcan i lumpen...
Jag undrar om det inte går att få tag på en Atlas billigare än Vulcan om man letar på rätt ställen? Det är ju trots allt inte så många som har kvar Vulcan i sortimentet av vad jag sett.
Jag funderar själv på att köpa en Atlas vad det lider även om jag helst vill ha en Serratus Alpinelite eftersom de är så lätta... :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips