Val av pjäxa??

Jo

fick material på en ortopedverkstad. Klippte ut sulor som jag lade under innersulan i ett par Salomon Cross Country 4 med SNS-Profilsula. Blev betydligt bättre men tycker att glappbegränsare med shockcord är ännu bättre för stabilitetskänslan.

Thure

Hej Andreas,
ja just det tfn om någon är intresserad av mina Alfa Hafjell 0709-48 06 61. Som någon mycket riktigt påpekade är de strl 42 men motsvarar en stor 42, kanske t o m 43. Jag tar med dom till jobbet på Söder.

/Marcus

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Re: Byta bindning mm

thureb; sa:
Men du borde kunna byta bindning på dina blåa som passar rätt många olika bindningar.

Thure

Hur är det med detta?

Skiljer det något på montage spåren på de blå mellan de olika bindningssystemen? Vi ska göra lite skridskorockad i familjen Oskar 10 vill ha ett par löshälsskridskor. Tänker att köpa ett paket med blå skridsko och NNN bindning men sen byta ut bindningen mot en SNS bindning.Funkar det?

Bindningarna är olika

Varje modell på bindning har sin egen hålbild. Då jag köpte mina Skyllermark blå, såg jag att spåren var olika frästa och skridskon enbart såldes med passande bindning.

Mvh Benny

Re: Bindningarna är olika

BennyN; sa:
Varje modell på bindning har sin egen hålbild. Då jag köpte mina Skyllermark blå, såg jag att spåren var olika frästa och skridskon enbart såldes med passande bindning.

Mvh Benny

Korrekt.

Fick svar på ett mail till Skyllermarks:

"Hej Anders!

Dessvärre skiljer det något i hålbilderna mellan de olika bindningarna. Att
göra en hålbild som passade alla bindningar gick ej. Då hade det blivit för
mycket hål.

Med vänlig hälsning
Ragnar Wijkström
http://www.skyllermarks.com
"

Få Utsidans nyhetsbrev