Val av bindningar

Sitter Riva I på mina ( i princip oåkta, lila ) Tua Ciruque. Hade Riva I även på dom första svarta Cirquen, och hade aldrig några större problem med dom. Men som Klippen skriver, så kunde dom nog skruva upp sig lite, fast inte under åkning som jag kommer ihåg det iaf.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har själv Rottefellas NNN BC Manuell och Alpina pjäxor på ett par Åsnes Taiga. Det fungerar väl okej tycker jag, men för riktigt isig skrååkning på fjället och/eller tuffare utförsåkning skulle jag självklart välja att gå tillbaka till en 75 mm variant av sko/bindning. Jag har ett par gamla Tua Cirque som nog kommer få tjäna som turskida i vinter. Med ett par kickerskins blir den nog riktigt bra!

Jag har haft samma ide´, att använda mina gamla Cirque ( med Riva I-bindningar för övrigt) som turskidor. Hur tänkte du göra med främre fästet för kickerskins? Egen lösning, eller tänkte du köpa Åsneshudar och låta fräsa in fästen enl den standarden?

Ja

Riva 2 kan klassas som ett bra köp då utifrån förra inlägget?!?

Riva II som jag har på ett par gamla och snygga TUA Montets är en bra bindning som inte vållat några problem på tur och topp dito, dock skall erkännas att d bara gick två säsonger innan jag gick övr på K2 och Riva tre enl.min beskrivning ovan och sedemera K2 och Chili. Har dock behållt Montetsen med den tanke som skissats av inlägg ovan att köra dem som turskidor med halva hudar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips