Val av bindningar

Sitter Riva I på mina ( i princip oåkta, lila ) Tua Ciruque. Hade Riva I även på dom första svarta Cirquen, och hade aldrig några större problem med dom. Men som Klippen skriver, så kunde dom nog skruva upp sig lite, fast inte under åkning som jag kommer ihåg det iaf.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Jag har själv Rottefellas NNN BC Manuell och Alpina pjäxor på ett par Åsnes Taiga. Det fungerar väl okej tycker jag, men för riktigt isig skrååkning på fjället och/eller tuffare utförsåkning skulle jag självklart välja att gå tillbaka till en 75 mm variant av sko/bindning. Jag har ett par gamla Tua Cirque som nog kommer få tjäna som turskida i vinter. Med ett par kickerskins blir den nog riktigt bra!

Jag har haft samma ide´, att använda mina gamla Cirque ( med Riva I-bindningar för övrigt) som turskidor. Hur tänkte du göra med främre fästet för kickerskins? Egen lösning, eller tänkte du köpa Åsneshudar och låta fräsa in fästen enl den standarden?

Ja

Riva 2 kan klassas som ett bra köp då utifrån förra inlägget?!?

Riva II som jag har på ett par gamla och snygga TUA Montets är en bra bindning som inte vållat några problem på tur och topp dito, dock skall erkännas att d bara gick två säsonger innan jag gick övr på K2 och Riva tre enl.min beskrivning ovan och sedemera K2 och Chili. Har dock behållt Montetsen med den tanke som skissats av inlägg ovan att köra dem som turskidor med halva hudar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips