vagn

Vilken vagn är prisvärd till en kanadensare? Biltemas är billig men jag misstänker att den säkert viker sig när man försöker ta sig fram på en lite sämre stig.
Har ni något förslag på en bra vagn som man kan lita på att den håller.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har tyvärr ingen bra erfarenhet av Biltemas kanotvagn. Billig, ja, men för en större canadensare med lite packning kvar i (stora ryggsäckar på ryggen, men resterande "plock"), så var den helt enkelt för klen. Vinglade och drog åt ena hållet, fick den inte att gå rakt fram, jättejobbigt. Kanske funkar bättre med lite lättare last.

Köpte nyss en Linder-vagn, vilken är väldigt mycket bättre. Lägger man på ca en hundring så får man den som är hopfällbar också, vilket spar plats vid packning. Men smakar det så kostar det, gav 3400...

Däcken till Biltemas vagn luktar fruktansvärt ILLA !
Du kan INTE ha den inne i bilen eller i bagaget.

Vi förvarade vagnen i uthus i tre år innan lukten var hanterbar.

Ecklas vagnar är BRA

Jag har både ett par av Ecklas vagnar och tre Biltemakärror samt en från VKV och en med mindre hjul som jag köpt på XXL. Frånsett att Eclavagnarna inte hade några remmar medskickade så upplever jag att skillnaderna mellan dessa Biltema, Eckla och XXL är små. VKV-vagnen har en annan grundkonstruktion som jag inte är lika förtjust i.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips