Vagn istället för ryggsäck?

Allting går

Det här påminner lite om killen som skulle bestiga Kebnekaise för ett par år sen - i rullstol.

Han kunde använda rullstolen ungefär 300 meter - sen fick han släpa den efter sig när man själv hasade sig fram. Han kom jäkligt långt, men tvingades bryta några timmar före toppen pga magsmärtor.

Sen minns vi ju insändaren till Utemagasinet om förutsättningarna för att åka Kungsleden på rullskridskor: "Är det asfalterat hela vägen, eller får vi hålla tillgodo med grusväg?"

Men det är klart - allting går ju. Frågan är bara om det är enklare eller svårare att vandra med släp.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Löpning...

Intressant tråd, väntar nämligen tillökning och funderar på hur jag skall kunna ta med mig den lilla bebisen ut på löprundan.

Den här var ju väldans intressant:
http://www.activekids.nu/broschyr.pdf

Någon som har erfarenhet att ha vagnen efter sig, med höftsele, under löpturen? Detta gör ju att man kan ha armarna fria för "armföringen"... något som ju inte är fallet vid de vanliga joggingvagnarna...

PS. Det är något liknande det här jag har tänkt mig:
http://www.rei.com/online/store/Pro...or=&img=/big/chips/705794_9996.JPG&view=large

MVH
Jmlove

[Ändrat av jmlove 2004-12-13 kl 13:58]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips