Välja tält igen

Ser riktigt trevligt ut, kan man inte skära / klippa bort dom orangea påsarna / tygbitarna ?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har inte hunnit ta några fler bilder själv men bifogar några till här som jag "lånat" från nätet.
Tältet är enligt mitt tycke en ovanligt bra kombination av utrymme och ändå relativt låg vikt. Nästan på pricken 3 kg packat med allt. Det finns ju en UL modell men den har den tunnare nästan transparanta väven och mycket mesh i innertältets gavlar. Skulle kännas lite "ruggigt" i detta tror jag när fjället inte visar sig från sin bästa sida sommartid.
Betr de gula små påsarna/snubbelflaggorna så tror jag att de fyller sin funktion och att färga in dem känns ändå som en bättre lösning.

Bilagor

• 2013-04-06-19-07-29.jpg
    2013-04-06-19-07-29.jpg
    23 KB · Visningar: 1,480
  • 2013-04-06-19-10-18.jpg
    2013-04-06-19-10-18.jpg
    24 KB · Visningar: 1,457
  • 2862_9619.jpg
    2862_9619.jpg
    22.6 KB · Visningar: 1,480
Hoppas bilderna ger uttryck för tältets storlek. Jag postade ett inlägg tidigare med länkar till andra bilder

/postat från min supercoola och häftiga mobil
http://www.övergården.se/

Bilagor

• uploadfromtaptalk1368874404835.jpg
    uploadfromtaptalk1368874404835.jpg
    47 KB · Visningar: 1,468
Ser riktigt trevligt ut. Letar tält till mig o min dotter för tänkta turer i skog o mark även någon fjälltur så småningom om =) Bra sugen blev man allt på detta fina tält =)

Ja, detta är ett superbra sommar, vår och hösttält.
Kvalitet som Hilleberg eller Helsport men Exped siktar ännu mer på lättvikt, även då det gäller
deras tält i "Extreme"-serien. Venus II Extreme är i o f s inte ett lättviktstält jämfort med deras lightversioner men materialet är mycket stryktåligt och hållbart. Därför anser jag att vikten ändå inte är särskilt hög. Jag har köpt en av deras Tarps (storlek III) och spänner upp denna med mina vandringsstavar som tältpålar om det blir mycket regn. Då har jag en jättestor yta för matlagning mm framför tältet. Denna tarp väger 1 kg men det är väl värt denna extra vikt om man ligger ute några dagar och har otur med vädret. (Tarpen bå bilden är inte en Expedtarp).

Bilagor

• 1024 pix.jpg
    1024 pix.jpg
    86.6 KB · Visningar: 1,566

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips