Vi har mycket glada och ormvråk här men detta var något helt annat. Flög helt extremt högt upp sen och den var extremt stor.
Någon som kan vara behjälplig? Tack!
Det är också vad jag tror när jag googlat. Men finns det verkligen i Skåne? Är inte nära havet allsSvårt att se, då den ibland försvann ur bild, men skulle tippa på en Havsörn. Vart var videon tagen?
Jag tippar på havsörn också, och det är ju en väldigt stor pippi, och de kan finnas långt från havet också.
Kan du se om detta är en havsörn? Jag postade en video till precis.Vi har Havsörn på jaktmarken och det är ca 15mil till närmsta Hav.
Kan du posta dina foton? Är fortfarande helt amazed av denna upplevelsen. Kände direkt oro för min hund när den flög över oss först men den var så stor att den nog rätt enkelt kunnat ta den hunden.Då var det nog havsörn, de brukar cirkulera sig högt upp med vindarna. Ser nästan inte ut som de flaxar utan bara lyfter med vinden. Ser många när jag paddlar. Fångade 4-5 st på samma foto en gång.
Kan du se om detta är en havsörn? Jag postade en video till precis.
Det ska finnas Havsörn Skåne. Tycker den är mörkare på undersidan av vingarna än vad en Kungsörn är, tyckte mig också se ett ngt ljusare huvud. Kolla även med din lokala naturskyddsförening. Dehar säkert koll om det finns Havsörn i ditt område.Det är också vad jag tror när jag googlat. Men finns det verkligen i Skåne? Är inte nära havet alls