Jo men de är tagna från kajaken och mobilen eller ev en gammal kamera, du får zooma mycket.Kan du posta dina foton? Är fortfarande helt amazed av denna upplevelsen. Kände direkt oro för min hund när den flög över oss först men den var så stor att den nog rätt enkelt kunnat ta den hunden.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad var detta för enorm fågel vi såg?! (Video)
- Trådstartare Pandreas1989
- Start datum
Helt klart en havsörn
Lästips
ANNONS
Aircontact Pro – designad för de stora äventyren
Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...
Säkert havsörn. Den högra pippin på den andra bilden har så där örniga nästan rektangulära vingar.Jo men de är tagna från kajaken och mobilen eller ev en gammal kamera, du får zooma mycket.
Ser nu att det var exakt en sån. Mäktigt! Men står att de "bara" kan bli 2.5 meter i vingbredd, denna kändes faktiskt ännu större men skitsamma. Coolt var det!Jo men de är tagna från kajaken och mobilen eller ev en gammal kamera, du får zooma mycket.
De är ännu mäktigare när de flyger ner från trädtopparna vid havskanten precis framför kajaken. Det händer ibland och då ser de verkligen stora ut 15 m framför en på låg höjd.Ser nu att det var exakt en sån. Mäktigt! Men står att de "bara" kan bli 2.5 meter i vingbredd, denna kändes faktiskt ännu större men skitsamma. Coolt var det!
Jag har tur och bor nära havsörnstäta områden och ser de varje gång jag är ute där. Det var ju en utrotningshotad art förut, men inte längre.
Kan det vara en Glada?
Vi har mycket glada och ormvråk här men detta var något helt annat. Flög helt extremt högt upp sen och den var extremt stor.
Någon som kan vara behjälplig? Tack!
De är väl vanliga i Skåne.
Röd glada är vanlig i Skåne men detta är en havsörn.Kan det vara en Glada?
Paddlade SUP för några år sen och skrämde upp två havsörnar som satt och åt på ett dött får. En flög in i skogen och den andra flög ut över vattnet framför mig. Såg den sen sitta i ett träd och flyga mellan träd. Häftig upplevelse. Definitivt en stor fågel. Dålig bild men man ser i alla fall vad det är
Nej. Ingen glada. Vi har massor glador och ormvråkar här.Kan det vara en Glada?
Mäktigt!!Paddlade SUP för några år sen och skrämde upp två havsörnar som satt och åt på ett dött får. En flög in i skogen och den andra flög ut över vattnet framför mig. Såg den sen sitta i ett träd och flyga mellan träd. Häftig upplevelse. Definitivt en stor fågel. Dålig bild men man ser i alla fall vad det är
Visa bilaga 46159
Där jag jobbade fram till pensioneringen ifjol (Forsmark) har vi massor med Havsörn, det mesta
jag sett vid ett tillfälle var elva stycken som samlats svävande runt runt ute vid strandlinjen - där
det sannolikt låg något kadaver som de bevakade / turades om vid. Annars så är det normala
att se två-tre som bevakande glider förbi när man stannar och tittar efter... De är definitivt inte
utrotningshotade längre! Det är visst knepigare med Kungsörnarna.
/Odd
jag sett vid ett tillfälle var elva stycken som samlats svävande runt runt ute vid strandlinjen - där
det sannolikt låg något kadaver som de bevakade / turades om vid. Annars så är det normala
att se två-tre som bevakande glider förbi när man stannar och tittar efter... De är definitivt inte
utrotningshotade längre! Det är visst knepigare med Kungsörnarna.
/Odd
Där jag jobbade fram till pensioneringen ifjol (Forsmark) har vi massor med Havsörn, det mesta
utrotningshotade längre! Det är visst knepigare s
Strax efter den första åkte så kom även denna, men detta ser ut som en gigantisk ormvråk trodde vi men även detta kanske är en havsörn. Rätt galet om det var 2st här.
Se videon:
Liknande trådar
- Svar
- 9
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 12
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 43