Vad Tjäktjajåkka, norr om Sälka?

Planerar en tur från Narvik via dalen syd om Lulip Suoricohkka om ett par, tre veckor.
Vill gärna vidare norrut mot Abisko. Är det möjligt att vada Tjäktjajåkka där? För det är väl ingen bro vid ringen på min karta?

Bilagor

• Skärmavbild 2019-07-20 kl. 21.55.28.jpg
    Skärmavbild 2019-07-20 kl. 21.55.28.jpg
    47.3 KB · Visningar: 481
Senast ändrad:

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det är inga problem att vada där.

För övrigt så är den lilla tvärdalen jättefin med helt plana gröna gräsytor att tälta på lite här och där och små vattenfall däremellan. Du missar väl inte blockglaciären längst upp som, såvitt jag vet, är den enda i sitt slag som vi har i landet.

Tackar! Hittade beskrivningen på din hemsida. Fina bilder! Ska använda sidan som inspiration i uppladdningen inför min tur :)

Det är inga problem att vada där.

För övrigt så är den lilla tvärdalen jättefin med helt plana gröna gräsytor att tälta på lite här och där och små vattenfall däremellan. Du missar väl inte blockglaciären längst upp som, såvitt jag vet, är den enda i sitt slag som vi har i landet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips