Vad steker ni i?

Myten att smör skulle bli dåligt på några dar sommartid är utbredd, mitt smör hemma står i köksskåpet i rumstemperatur och blir iallafall inte dåligt innan det är slut i byttan efter nån månad eller så.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

luktafotogen

Avslutat
Cocosfett i papperskakformar på vintern och rapsolja på sommaren. Om jag nånsin steker men ett par deciliter fett i maten per dygn och en halv dl på gröten ger lite extra kalorier. Man måste dock dricka mycket för att få i sig fett. Glöm inte det. Överblivet fett brukar jag hälla i pulvermoset.

68678

Avslutat
Vanlig flytande Milda brukar fungera bra sommar som vinter. Så länge den inte står i solen så går det bra.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Steker gör jag inte heller, men gärna rejält med olivolja och skirat smör i maten. Den förra i en liten plastflaska, det senare i en tät ask med snäppspännen. Prövat med påfyllningsbara tuber, men smöret var för hårt att få ut, åtminstone i högre berg och i fjällen på sommaren. Skirat smör håller sig bättre (och hårdare) än vanligt, plus att man slipper bära på de 20% vatten.

Smör funkar fint om det inte är extremt varmt. Håller sig mer än en vecka även i södra Sverige. Gott till det mesta. Förvaras bäst i tät burk.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.