Vad ska man hitta på i November!

En höstvandring utmed kusten ger ett helt annat intryck än sommarens soliga dagar.....Beställa lite friluftsbokfjärrlån på biblioteket......Besök någon loppis och leta fynd.....lära dig ngt nytt.......se en bra friluftsfilm....det finns 1000-tals saker att göra......
 
Ut!

Jag går på långpromenad i skogen med jycken varje helg och har tagit för vana att dricka förmiddagskaffet utomhus. Det smakar bäst så. Denna regniga höst har jag lärt mig att uppskatta att sitta mitt i skogen i skyddet av en gammal gran och sippa på kaffe medan hunden skuttar omkring. Man kan konstatera att vädret egentligeninte spelar så stor roll. Det känns alltid bra.

Ut!

//A
 
Ungefär dit har jag också kommit att det inte spelar nån roll om det så regnar småspik och är lera till knäna. Det finns inget dåligt väder osv. Goretex är uppfunnet, likaså torrdräkten som jag använder flitigt, då kan man ju slå ner ändan och vila och behöver inte titta på var man sätter sig.
 
Var bor du någonstans? Bor du i närheten av Avesta så kan du få hjälpa mig att hugga ved, började i dag för näskommande vinters räkning. Det räknar jag som betald träning, lurar den där långhåriga fjanten till finansminister på en hel hög skattepengar också i form av utebliven el eller oljeanvändning! Ha ha ha! Miljövänligt är det också!!

Stefan B
 
Var bor du någonstans? Bor du i närheten av Avesta så kan du få hjälpa mig att hugga ved, började i dag för näskommande vinters räkning. Det räknar jag som betald träning, lurar den där långhåriga fjanten till finansminister på en hel hög skattepengar också i form av utebliven el eller oljeanvändning! Ha ha ha! Miljövänligt är det också!!

Stefan B

Det har jag redan gjort så jag ligger före dig....
Men då bor jag också lite längre norrut.
 
Problemet är väl inte så mycket vad man ska göra utan att göra det. Vädret är sällan särskilt inbjudande och dagsljuset minimalt. an åtminstone jag) måste för att komma ut så här års ha bestämt mig i förväg. Verkligen bestämt. För det är liksom magneter i min soffa...
 
Problemet är väl inte så mycket vad man ska göra utan att göra det. Vädret är sällan särskilt inbjudande och dagsljuset minimalt. an åtminstone jag) måste för att komma ut så här års ha bestämt mig i förväg. Verkligen bestämt. För det är liksom magneter i min soffa...
Väldigt starka magneter dessutom, men ändå gött när man väl kommer ut
 
Ja, som rubriken säger! Har börjat klättra på väggarna och fått dispans i helgen för att hitta på något i eget tycke! Men vad ska jag hitta på? För varmt för snowboard, för farligt att vandra, för blött för cykling, för kallt för vattensporter...


Ge mig lite ideer nu!

Jag vet inte vilka möjligheter du har. Själv börjar jag lediga dagar med att äta en exklusiv frukost och tar god tid på mig. Bor bra så att friluftsmöjligheter finns runt knuten. Sedan beroende på väder kan jag isfiska åka skrillor om jag vill eller vandring på närmsta fjäll. Om vädret är dåligt kan jag drömma mig bort i youtube filmer i det jag är intresserad av. Fortsätter med att äta gott till luncher och middagar. Eftersom jag inte gör av med pengar så kan jag unna mig god mat och dryck.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
camoscio Forumfrågor - ska man bry sig om att svara? Allmänt om friluftsliv 47
killroy04 Saker man ska göra innan man dör. Allmänt om friluftsliv 19
överlev92 Vart ska man börja? Allmänt om friluftsliv 4
tompa_m Var ska man vandra, Sarek, Kungsleden eller kanske... Allmänt om friluftsliv 4
JohanBergman1985 Ska åka och bestiga Kebnekaise, behöver tips Allmänt om friluftsliv 8
Livetiskuggan Det ska vara gött att leva. Utrustning Allmänt om friluftsliv 12
lsjonsson Efter Girjasdom: Rennäringslagen ska utredas Allmänt om friluftsliv 3
lsjonsson Amanda Lind: "Urfolk ska ha självbestämmande" Allmänt om friluftsliv 8
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
k_å Vart ska vi tälta en natt i Sälen? Allmänt om friluftsliv 1
7S Regeringen vill att det ska bli lättare att avhysa Allmänt om friluftsliv 255
Vildmarksskri Nybörjare ska ut på påsklovet, vad behöver jag veta? Allmänt om friluftsliv 12
Jesperspappa Någon som ska till Fair Enough i Isaberg? Allmänt om friluftsliv 0
jokkemannen Ska vandra Bohusleden i oktober - TIPS?! Allmänt om friluftsliv 7
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
fredrikgunne Vad ska jag göra i sommar? Allmänt om friluftsliv 3
Thundershit Hur ska jag uppnå drömmarna om att bli en äventyrare? Allmänt om friluftsliv 34
Fiskens Hur nära bostaden får man tälta? Allmänt om friluftsliv 143
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
Daikaruus Hittar man en digital / online karta någonstans Allmänt om friluftsliv 18
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
Fjällkjell Vart kan man köpa en sån här? Allmänt om friluftsliv 6
Mediana Tips på tältplatser man kan tas sig med bil Allmänt om friluftsliv 6
fritänkare Vad händer om man lägger en roddbåt på stadens mark? Allmänt om friluftsliv 7
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Miss Yster Hur blir man känslomässigt bekväm med att sova i tält? Allmänt om friluftsliv 74
turbo100 Var börjar man nu i vinter??? Allmänt om friluftsliv 28
andflygh Vart skriver man om... Allmänt om friluftsliv 1
saraabeiramar Fjälltur i december- vart kan man åka? Allmänt om friluftsliv 2
greenfish Hur gör man upp en säker eld i en torr skog? Allmänt om friluftsliv 38
Crimper Man fast utanför Nikka Allmänt om friluftsliv 11
Noatun. "For every man of action" Allmänt om friluftsliv 6
avslut120813 Vad får man inte missa i Norge? Allmänt om friluftsliv 16
Teknikern Och så sitter man där och velar IGEN! Allmänt om friluftsliv 15
Argusgranskare Björntätt i Funäsfjällen?Kan man ha hunden med sig längre? Allmänt om friluftsliv 37
nermander Scam i skogen? (Anklagad för vedstöld bara för man kör med släp) Allmänt om friluftsliv 9
desireman Fixar man att gå från Nikkalukta till Kebnekaise fjällstation på en dag? Allmänt om friluftsliv 15
Helmetrock Jobb på Svalbard, vad hittar man på? Allmänt om friluftsliv 40
Charli28 Får man tälta på stranden? Allmänt om friluftsliv 18
Vägslav Vad får man inte missa i Rom? Allmänt om friluftsliv 10
brigas varför klagar man så¨mycket på just dessa? Allmänt om friluftsliv 135
MartinGbg Sommarsemester i Dalarna - vad får man inte missa? Allmänt om friluftsliv 19
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
Leffe357 Man kan klara sig på lite Allmänt om friluftsliv 6
moerne Vad gör man på väg norrut? Allmänt om friluftsliv 17
Om man parar vasaloppet med fjällräven classic så får man Allmänt om friluftsliv 2
4623 Vad kan vi hitta på? Hjälp! Allmänt om friluftsliv 9
C-M hitta lägerplats? Allmänt om friluftsliv 6
green sam hitta bärnsten Allmänt om friluftsliv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.