Vad ska man hitta på i November!

En höstvandring utmed kusten ger ett helt annat intryck än sommarens soliga dagar.....Beställa lite friluftsbokfjärrlån på biblioteket......Besök någon loppis och leta fynd.....lära dig ngt nytt.......se en bra friluftsfilm....det finns 1000-tals saker att göra......

Ut!

Jag går på långpromenad i skogen med jycken varje helg och har tagit för vana att dricka förmiddagskaffet utomhus. Det smakar bäst så. Denna regniga höst har jag lärt mig att uppskatta att sitta mitt i skogen i skyddet av en gammal gran och sippa på kaffe medan hunden skuttar omkring. Man kan konstatera att vädret egentligeninte spelar så stor roll. Det känns alltid bra.

Ut!

//A

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ungefär dit har jag också kommit att det inte spelar nån roll om det så regnar småspik och är lera till knäna. Det finns inget dåligt väder osv. Goretex är uppfunnet, likaså torrdräkten som jag använder flitigt, då kan man ju slå ner ändan och vila och behöver inte titta på var man sätter sig.

Var bor du någonstans? Bor du i närheten av Avesta så kan du få hjälpa mig att hugga ved, började i dag för näskommande vinters räkning. Det räknar jag som betald träning, lurar den där långhåriga fjanten till finansminister på en hel hög skattepengar också i form av utebliven el eller oljeanvändning! Ha ha ha! Miljövänligt är det också!!

Stefan B

Var bor du någonstans? Bor du i närheten av Avesta så kan du få hjälpa mig att hugga ved, började i dag för näskommande vinters räkning. Det räknar jag som betald träning, lurar den där långhåriga fjanten till finansminister på en hel hög skattepengar också i form av utebliven el eller oljeanvändning! Ha ha ha! Miljövänligt är det också!!

Stefan B

Det har jag redan gjort så jag ligger före dig....
Men då bor jag också lite längre norrut.

Problemet är väl inte så mycket vad man ska göra utan att göra det. Vädret är sällan särskilt inbjudande och dagsljuset minimalt. an åtminstone jag) måste för att komma ut så här års ha bestämt mig i förväg. Verkligen bestämt. För det är liksom magneter i min soffa...

Problemet är väl inte så mycket vad man ska göra utan att göra det. Vädret är sällan särskilt inbjudande och dagsljuset minimalt. an åtminstone jag) måste för att komma ut så här års ha bestämt mig i förväg. Verkligen bestämt. För det är liksom magneter i min soffa...
Väldigt starka magneter dessutom, men ändå gött när man väl kommer ut

Ja, som rubriken säger! Har börjat klättra på väggarna och fått dispans i helgen för att hitta på något i eget tycke! Men vad ska jag hitta på? För varmt för snowboard, för farligt att vandra, för blött för cykling, för kallt för vattensporter...

Ge mig lite ideer nu!

Jag vet inte vilka möjligheter du har. Själv börjar jag lediga dagar med att äta en exklusiv frukost och tar god tid på mig. Bor bra så att friluftsmöjligheter finns runt knuten. Sedan beroende på väder kan jag isfiska åka skrillor om jag vill eller vandring på närmsta fjäll. Om vädret är dåligt kan jag drömma mig bort i youtube filmer i det jag är intresserad av. Fortsätter med att äta gott till luncher och middagar. Eftersom jag inte gör av med pengar så kan jag unna mig god mat och dryck.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips