vad ska man ha för sovsäck på vandring

Har precis köpt ett Hilleberg nallo 2 gt ocn tänkte inhandla nån form av sovsäck...Nån som vet nån bra och extremt lätt sovsäck? Behöver inte vara vinteranpassad utan typ -5 räcker gott då det e på sommrarna jag tänkt använda den. Gärna rimligt pris också. Tar tacksamt emot tips o info../Robban.

Den finns i både dun och syntet. Jag har dunvarianten och köpte först deras lättaste variant dreamcatcher 300 men uppgraderade den (de har faktiskt en sådan otrolig garanti) till deras mellanvariant dreamcatcher 500 då jag frös lite i den förstnämda.

Hos Kg Jonson i solna handlade jag min för runt två lök. Finns även på sportkompaniet i sthlm.

Jag har också ett Nallo.
[Ändrat av crazy 2004-12-29 kl 02:06]

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips