Vad ska jag löpa för ahndskar.

Vad ska jag köpa för handskar

Hej allesammans.

Jag är på jakt efter en handske att använda till vardags. Jag vill ha en tunn, varm och vattentät (vattenavvisande) handske. Jag har kollat runt lite men tycker att det är svårt att bestämma sig när man inte har så stor koll. Nån som har något bra förslag på vilka handska man ska kolla närmre på ?

Mvh
Palle

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tror också Hestra Windstopper är ett bra val för dig, annars finns ju typ billigare alternativ som Levelhand Windstopper som är lite billigare men annars samma.

Jag vet ju inte vad du ska ha handskarna till (till vardags), men jag hade länge ett par windstopper-fleecevantar från TNF som jag var väldans nöjd med. När de så gav upp efter nästan tio års användning (till vardags... :) ) nödköpte jag ett par vanliga billiga fleecevantar för 79:- på Hötorget. Måste nog säga att de funkade precis lika bra, bland annat till vintercykling där handskarna verkligen får visa vad de går för. (Grät krokodiltårar när jag av misstag glömde dem på tåget i våras.)

Tyvärr gjuter jag med detta svar vatten på Martins (Nordesjös) ständiga kritik av windstopper-fleece...

/ G

Handskar

Hej

Jag har ett par handskar som jag är väldigt nöjd med och som uppfyller dina krav.Det är ett par Black Diamond isklätterhandskar i Shoeller softshell och läder som är tunna, ordentligt vattenresistenta och dessutom snygga. Mitt favoritanvändningsområde är cykling när det regnar och då är de väldigt bra. Minns dock inte vad de heter.
Mats

tigertamjaren; sa:
.....
Tyvärr gjuter jag med detta svar vatten på Martins (Nordesjös) ständiga kritik av windstopper-fleece...

/ G
Men men Nordesjös kritik gäller väl WS-membran i plagg som redan är vindtäta i sig, och inte i annars otät fleece? Sund kritik i första fallet tycker jag, annars osund;-)

Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips