Vad saknar du när du är ute på vintern?

Jag har alltid önskat mej att det fanns öl på brustablett, oavsätt årstid så är det gott med en "pilsner" framför brasan...
Typ som ett rör med Treo vore lagom, litet och jättelätt och man slipper att släpa med sej massa tomburkar hem igen.
Det där med batterier lämnar jag åt andra, jag använder varken mobil eller Gps...
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tackar för svaren! men kommigen nu! nog vill ni väl ha mer saker än så här?!


OK !
Fiskfinnare för pimpelhål,kissmojäng för sovsäckar, så att du inte behöver lämna säcken,elektronisk istjockleksmätare,som mäter några meter framför mig,kängor med fack i sulan för kemiska värmepåsar, eller kolstavar som glöder länge,som du kan byta utan att ta av dig kängorna,rökgasvarnare som larmar om luften blir för farlig att inandas, ( vintertid ligger jag ofta i kojor med eldstad)., integrerade snödamasker i brallorna som man bara rullar ner o fäster nedtill, superlättvikts-snöskor av enklaste men fungerande slag,gärna utformade på något sätt så man slipper den där jäkla snöskosjukan,termos i annat material än metall som värmer bättre än de nu förekommande termosarna, givetvis okrossbar !, Minipulka av kolfiber eller nåt som aldrig går sönder, som man kan dra sin packning på, eller bra att ha när man hämtar ved, den ska vara SUPERLÄTT förståss !, kommer nog på mer, men nu fick du lite mer o bita i ! ;)
 
Senast ändrad:
OK !
Fiskfinnare för pimpelhål,kissmojäng för sovsäckar, så att du inte behöver lämna säcken,elektronisk istjockleksmätare,som mäter några meter framför mig,kängor med fack i sulan för kemiska värmepåsar, eller kolstavar som glöder länge,som du kan byta utan att ta av dig kängorna,rökgasvarnare som larmar om luften blir för farlig att inandas, ( vintertid ligger jag ofta i kojor med eldstad)., integrerade snödamasker i brallorna som man bara rullar ner o fäster nedtill, superlättvikts-snöskor av enklaste men fungerande slag,gärna utformade på något sätt så man slipper den där jäkla snöskosjukan,termos i annat material än metall som värmer bättre än de nu förekommande termosarna, givetvis okrossbar !, Minipulka av kolfiber eller nåt som aldrig går sönder, som man kan dra sin packning på, eller bra att ha när man hämtar ved, den ska vara SUPERLÄTT förståss !, kommer nog på mer, men nu fick du lite mer o bita i ! ;)
Jag hade verkligen ingen aning om hur mycket jag saknar... förrän nu! ;-)

HåkanF
 
Finns dock vissa saker som är bättre med vintern. Tex möjligheten att gräva en fotbox i absiden så att man slipper sitta som ett dragspel och laga mat eller läka....:)
 
Skidfäste/isyxfäste

Ett riktigt bra skidfäste/isyxfäste.

När man använder isyxa på alpina skidbestigningar har man ju skidorma på ryggen och de är alltid ivägen och är fippliga att sätta fast, speciellt eftersom man då har framme rep, hjälm, selar och allt som tidigare var i säcken.

Och spänna fast skidorna på en nästan tom säck är inte så lätt...

c499e4b17eb6aee0eb2957a2c9deab0e.jpg


Sen när du skall er igen med skidorna på fötterna har du en sylvas isyxa eller två som du helst inte vill göra dig illa på när du gör en jättevurpa!

4f7b97befed4f22986a9bd7bfe11d046.jpg
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.