Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad saknar du när du är ute på vintern?
- Trådstartare Mockan
- Start datum
Jag har alltid önskat mej att det fanns öl på brustablett, oavsätt årstid så är det gott med en "pilsner" framför brasan...
Typ som ett rör med Treo vore lagom, litet och jättelätt och man slipper att släpa med sej massa tomburkar hem igen.
Det där med batterier lämnar jag åt andra, jag använder varken mobil eller Gps...
Typ som ett rör med Treo vore lagom, litet och jättelätt och man slipper att släpa med sej massa tomburkar hem igen.
Det där med batterier lämnar jag åt andra, jag använder varken mobil eller Gps...
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tackar för svaren! men kommigen nu! nog vill ni väl ha mer saker än så här?!
OK !
Fiskfinnare för pimpelhål,kissmojäng för sovsäckar, så att du inte behöver lämna säcken,elektronisk istjockleksmätare,som mäter några meter framför mig,kängor med fack i sulan för kemiska värmepåsar, eller kolstavar som glöder länge,som du kan byta utan att ta av dig kängorna,rökgasvarnare som larmar om luften blir för farlig att inandas, ( vintertid ligger jag ofta i kojor med eldstad)., integrerade snödamasker i brallorna som man bara rullar ner o fäster nedtill, superlättvikts-snöskor av enklaste men fungerande slag,gärna utformade på något sätt så man slipper den där jäkla snöskosjukan,termos i annat material än metall som värmer bättre än de nu förekommande termosarna, givetvis okrossbar !, Minipulka av kolfiber eller nåt som aldrig går sönder, som man kan dra sin packning på, eller bra att ha när man hämtar ved, den ska vara SUPERLÄTT förståss !, kommer nog på mer, men nu fick du lite mer o bita i !
Senast ändrad:
Jag hade verkligen ingen aning om hur mycket jag saknar... förrän nu! ;-)OK !
Fiskfinnare för pimpelhål,kissmojäng för sovsäckar, så att du inte behöver lämna säcken,elektronisk istjockleksmätare,som mäter några meter framför mig,kängor med fack i sulan för kemiska värmepåsar, eller kolstavar som glöder länge,som du kan byta utan att ta av dig kängorna,rökgasvarnare som larmar om luften blir för farlig att inandas, ( vintertid ligger jag ofta i kojor med eldstad)., integrerade snödamasker i brallorna som man bara rullar ner o fäster nedtill, superlättvikts-snöskor av enklaste men fungerande slag,gärna utformade på något sätt så man slipper den där jäkla snöskosjukan,termos i annat material än metall som värmer bättre än de nu förekommande termosarna, givetvis okrossbar !, Minipulka av kolfiber eller nåt som aldrig går sönder, som man kan dra sin packning på, eller bra att ha när man hämtar ved, den ska vara SUPERLÄTT förståss !, kommer nog på mer, men nu fick du lite mer o bita i !![]()
HåkanF
Skidfäste/isyxfäste
Ett riktigt bra skidfäste/isyxfäste.
När man använder isyxa på alpina skidbestigningar har man ju skidorma på ryggen och de är alltid ivägen och är fippliga att sätta fast, speciellt eftersom man då har framme rep, hjälm, selar och allt som tidigare var i säcken.
Och spänna fast skidorna på en nästan tom säck är inte så lätt...
Sen när du skall er igen med skidorna på fötterna har du en sylvas isyxa eller två som du helst inte vill göra dig illa på när du gör en jättevurpa!
Ett riktigt bra skidfäste/isyxfäste.
När man använder isyxa på alpina skidbestigningar har man ju skidorma på ryggen och de är alltid ivägen och är fippliga att sätta fast, speciellt eftersom man då har framme rep, hjälm, selar och allt som tidigare var i säcken.
Och spänna fast skidorna på en nästan tom säck är inte så lätt...

Sen när du skall er igen med skidorna på fötterna har du en sylvas isyxa eller två som du helst inte vill göra dig illa på när du gör en jättevurpa!

Det finns redan och används flitigt inom vården! Uridom heter det http://www.spinalistips.se/tips-anpassad-hallare-for-urinpase-629.htmlOK !
kissmojäng för sovsäckar, så att du inte behöver lämna säcken,
Det finns redan och används flitigt inom vården! Uridom heter det http://www.spinalistips.se/tips-anpassad-hallare-for-urinpase-629.html
Tack Skogstoker, är den köpbar som vad som helst ?, eller måste man ha kontakter inom vården, eller klä ut sig och smyga in på någon avdelning och "låna" en ???
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg