Vad pysslar de med på Addnature?

Känner inte heller alls igen det som TS har råkat ut för. Har en ganska diger orderhistorik på addnature senaste åren och till och med returer / byten pga fel storlek har fungerat helt friktionsfritt.

Lustigt... Lär kanske bara vara slumpen då.. Ska bli intressant vad de har att säga imorgon. Har aldrig själv jobbat med packning av orderar, men att man glömmer en av varorna,fraktsedel och retursedel verkar väldigt märkligt.
 
Jag har handlat en hel del hos de både via nätet men även i deras butiker.
Allt via nätet har skötts helt perfekt. Men i butikerna har jag stött på väldigt olika beteende bland personal. Vissa tar sig tid, berätta om alla produkter man undra något om även när man säger att man inte ska köpa den dagen, är super trevliga osv osv
Men sedan var det ibland precis tvärtom. Det var ett tag särskild i butiken på Södermalm där man ibland stod i en kvart vid kassan för att betala och ingen ens tittade på en (funderade flera gånger om jag bara skulle gå med produkten för ingen hade märkt något ändå), Deras datorsystem verkade super krångligt för något år sedan då vissa produkter hade märkts fel och således fanns den rätta produkten inte tillgängligt då de inte kunde hitta den eller den inte ens hade beställts. Flera gånger även att det skulle har funnits en viss produkt enligt datorn men att den inte fanns i någon butik osv.
Personal som verkade stressad, hade dåligt koll och tom otrevliga. Jag la dock märke till att det nästan bara var på Södermalm som sagt.
Nu är det ett tag sedan jag upplevde något negativt och det senaste året har jag knappt handlat hos de och om gör jag det helst på nätet eller i butiken på norra sidan Sthlm.

Kan tänker mig att liknande problem som jag (och även andra jag har pratat med) har upplevd i butikerna även förekommer i hanteringen för nätköparna.
 

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Känner inte heller alls igen det som TS har råkat ut för. Har en ganska diger orderhistorik på addnature senaste åren och till och med returer / byten pga fel storlek har fungerat helt friktionsfritt.

Sådär har min historik sett ut också, fram till min näst senaste order - beställde ett gäng karbiner och kamsäkringar och fick inte en komplett order tillskickad. Efter att ha mejlat om att jag inte fått de dyrare varorna så fick jag besked om att de skulle skicka nya (känns alltid lite jobbigt att säga att man inte fått saker, men på Addnature verkar de ha som policy att tro på sina kunder.) Så långt så funkade det fint.
Efter ett par dagar fick jag hem ett bev innehållandes packsedeln och en returfrakt, adresserad till mig själv. Så det var bara att höra av sig på nytt, och då var beskedet att de ska lägga en ny order på kammarna, precis som förra gången. Håller tummarna för att jag får hem mina prylar den här gången.

Så sammanfattningsvis, strular sällan för min del men när det väl börjar jävlas så verkar det som att det kan strula ordentligt.
 
Tråkigt med strul! Själv handlar jag där en del och egentligen aldrig haft något strul. Snabba leveranser
och lätt att lämna tillbaka om något inte passar
 
Har ingen direkt historik då jag bara beställt av dem 1 gång, beställde ett kök, med förvaringspåse och kaffepanna i tillhörande serie, de hade inte kaffepannan inne så fick vänta på det. Dock lätt att hålla koll på ordern och den levererades beräknat datum.

Kan absolut tänka mig handla där igen
 
när jag ser min orderhistorik på addnature blir jag nästan mörkrädd, har handlat där i flera år så den börjar bli obehagligt stor.

men jag har aldrig haft några problem, ibland har saker kommit lite senare p.g.a högt tryck men annars inget allvarligare än så. outnorth har jag också handlat en del från, sak samma där, även om deras hemsida ibland inte uppdaterar inventarie korrekt, varor som finns inne visar sig efter ett klick närmare vara slut.

är också intresserad av åsikten att dom skulle ha problem. Villka problem? tror snarare att dom kommer expandera till gbg så småningom.
 
Jag har varit nöjd med allt men det låter inte helt orimligt att de behöver se över sina IT-system och rutiner.

Jag beställde tre tält nu på deras 3 för 2 kampanj och fick en månads leveranstid på ett av tälten. Efter lite mail hit och dit fick jag svaret att de jättegärna ville skicka de två tält som fanns i lager men att det inte gick att lösa i systemen i samband med kampanjen.

Mycket märkligt, tur att det är lågsäsong.

I det stora hela är jag dock otroligt nöjd med både outnorth och addnature. Men det ska sägas att det är betydligt piggare tonläge i luren hos de förstnämnda :)
 
Har en skapligt diger orderhistorik hos Addnature. Har aldrig upplevt några problem. Snarare tvärtom. Dehar vid flera tillfällen ringt upp från kundtjänst då jag ställt frågor eller gett mig information om pågående order. Samt alltid levererat som lovat.

Dock under den senaste 3 för 2 kampanjen lade jag en order. Och denna har ännu ej levererats trots att det under "Mina sidor" står klar för leverans och gjort det i en veckas tid. Har idag kontaktat Addnature ang. detta men inte hunnit få något svar ännu.

Men det är första problemet sedan 2009 jag stött på.
 
Jag har beställt från Addnature några gånger varav tre beställningar i år. Aldrig något problem, utan leveranserna har varit kompletta och kommit inom avtalad tid.
 
Förra året beställde jag en ryggsäck till min fru från Outnorth (eller var det Addnature?) och någon dag efter vi fått säcken, så sänkte de priset ganska så rejält. Jag ringde då och undrade om de kunde kreditera mig mellanskillnaden, speciellt med tanke på att de har öppet köp och fri retur.

En kreditering skulle vi alla tjäna på, jag skulle slippa böket att skicka tillbaka ryggsäcken och de slippa att stå för returfrakten av den första ryggsäcken + nya fraktkostnaden för den nya. Men detta gick visst inte att lösa i deras system, utan vi var tvungna att skicka tillbaka den första säcken och sedan få en ny hemskickad.

Till slut blev det så att jag returnerade första säcken, fick den andra till det nya priset + krediteringen för den första, för att sedan skicka tillbaka den andra också och sedan skaffa en tredje vid vildmarksmässan i Bodafors.

Det måste kosta stora, onödiga belopp när det gäller kostnader för frakter om de inte kan kreditera belopp i deras fakturasystem.

Förutom ovanstående strul, så har jag bara positivt att säga om både Outnorth och Addnature. Möjligtvis att det kommer lite för många mailkampanjer just nu från bägge företagen. Räcker med ett eller två per månad, men nu kommer det nästan var och varannan dag.
 
Hej!

Jag heter Johan och är marknadschef på Addnature. Såklart jättetråkigt att du haft en så strulig relation med oss. Ibland blir det strul men det är dessutom extrem otur när du råkar ut för det flera gånger i rad. Hör av dig till kundtjänst igen så kommer de att hjälpa dig. Faktiskt också väldigt roligt att så många berättar att de inte känner igen sig.

Angående mailbombningar så tar vi till oss av den kritiken. Det är ju en balansgång. Vi vill ju såklart berätta om alla nyheter och erbjudanden, men klart vi fattar att det inte får bli för mycket. Vi är ju också Addnaturekunder och prenumeranter på nyhetsbrevet :)

Men som sagt: hör av dig till kundtjänst så löser vi det!

//Johan Ekroth
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips