Vad missar man med budgettält?

Har du testat tältet på allvar? Är sugen på att köpa ett likadant.

Har varit ute med det ett par gånger nu. Igår natt var det lite regnigt och lite blåsigt (max 10 m/s), och det var inga problem, men ingenting jag inte tror att ett campingtält också hade klarat av.

Som sagt så är det mitt första tält, så jag vet inte riktigt vad man ska förvänta sig av det, men jag tycker det har funkat bra. Tycker att de "tänkt till" när det gäller detaljerna, som t ex torklina, möjlighet att fästa utgången i öppet läge, ett band som gör att dragkedjan inte belastas, osv.

Något jag irriterat mig lite på är att innertältet lätt hänger ner lite (lägre i tak i mitten) trots att yttertältet är spänt. Men det kanske är jag som gör något fel, det följde inte med någon bruksanvisning...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips