Vad lyssnar du/ni på vid träning...

Jag alläter när jag springer, har lyssnat allt från svenska klassiker som Winnerbäck, Ternheim och Hellström till mindre trallvänliga saker. Just nu snurrar The Nationals senaste, och några av deras äldre.

Annars har jag sprungit många långpass till ljudböcker, har nästan blivit mer litteratur den vägen än bokledes sista åren. Det funkar dock inte på tempopassen, då kör jag gärna lite upptempo, som Hellström eller The Smiths.

Instämmer i det där med styrketräningen dock, lite hårdare tag kan vara peppande. Gärna gammal hardcore från 90-talet. Fast, jag har även tränat till radiodokumentärer och -teatrar. Minns särskilt en midsommarafton när de traditionsenligt körde Strindberg Frk Julie, medan jag lyfte skrot i källaren...

På gym: Ramstein :)!

Uthållighetsträning, har aldrig lyckats få till det med prylarna, tycker spelare och proppar är i vägen...särskilt när man krämar på ordentligt.

...jag "spelar" musik inne i huvudet istället, är hyfsat musikalisk så det funkar överraskande bra :). Mycket klassisk rock, Led Zep är ofta "på" men också ett band med afrikanska rytmer, bara trummor. Bra ös vid högre intensiteter.

Långpass lyssnar jag på naturen omkring mig, om jag är ensam. Men oftast är långpassen ganska sociala tillställningar med mycket snack...

//J

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Löpning brukar innebära Daft Punk eller Slagsmålsklubben i mina öron.

Daft Punks "Live in Paris" är riktigt snyggt mixad och dessutom bra peppande och med skön löprytm.

Slagsmålsklubben är ganska jobbig musik att lyssna på och som dessutom är jobbig att springa till... man lockas hela tiden till att öka takten, bra intervall-musik!

På gymmet tycker jag att det mesta funkar så då brukar det bli stora spellistan och ett tryck på random... Sen får man väl finna sig i att man måste trycka förbi någon låt ibland :)

Eftersom min tillvaro så gott som alltid besudlas av musik brukar jag träna på ställen där få andra rör sig för att kunna njuta av tystnaden och höra banket och mitt blod susa i mina ådror.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips