Vad heter plagget?

Minns ni de där tjockare tröjjackorna som var blåa på utsidan och rött innerfoder? Materialet var ganska "fluffigt" och så fanns det hål för tummarna i ärmsluten. Jag är på desperat jakt efter denna otroligt sköna, snygga och klassiska tröjjacka.

Någon som vet vad jag menar?

Helly Hansen?

061205algjakt.jpg

Älvsbykavaj :)

Svårt att se på den där bilden, men det kanske börjar närma sig. Dock ser de där tröjjackorna lite för "tajta" ut, än vad jag minns dem. Fast det kanske beror på att jag ärvde brorsans eller nåt. :cool:

Förmodligen är det HH.
Här är något liknande, fast i modernare tappning.

72225590.jpg

Den äldre modellen var mer klarblå och var fluffig på ett annat sätt. Rött innertyg och tumhål i ärmsluten.

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Det kan skilja endel i kvalitet på olika märken, främst hur tätt vävda de är. Dessutom har en klassisk fiberpäls ingen krage, den gjord för personer som arbetar och behöver ventilera ut värme.

I Värmland kallas det för Torsbykavaj, bäres lämpligen tillsammans snickarbyxor, en keps från Granngården samt ett par för stora gummistövlar...

Ha de'
/p-a

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips