Vad heter plagget?

Minns ni de där tjockare tröjjackorna som var blåa på utsidan och rött innerfoder? Materialet var ganska "fluffigt" och så fanns det hål för tummarna i ärmsluten. Jag är på desperat jakt efter denna otroligt sköna, snygga och klassiska tröjjacka.

Någon som vet vad jag menar?

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Helly Hansen?

061205algjakt.jpg

Älvsbykavaj :)

Svårt att se på den där bilden, men det kanske börjar närma sig. Dock ser de där tröjjackorna lite för "tajta" ut, än vad jag minns dem. Fast det kanske beror på att jag ärvde brorsans eller nåt. :cool:

Förmodligen är det HH.
Här är något liknande, fast i modernare tappning.

72225590.jpg

Den äldre modellen var mer klarblå och var fluffig på ett annat sätt. Rött innertyg och tumhål i ärmsluten.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!
Fiberpäls finns i en massa kvaliteter och färger, HH och Fristad men även Lokala märken dög upp. Fortfarande bättre i mina ögon än fleece.

go tur

Det kan skilja endel i kvalitet på olika märken, främst hur tätt vävda de är. Dessutom har en klassisk fiberpäls ingen krage, den gjord för personer som arbetar och behöver ventilera ut värme.

I Värmland kallas det för Torsbykavaj, bäres lämpligen tillsammans snickarbyxor, en keps från Granngården samt ett par för stora gummistövlar...

Ha de'
/p-a

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.