Vad har ni fått för puckade frågor-kommentarer av omgivningen?

Jag tävlar i sporten Casting som går ut på att kasta längd och precision med fiskespön på land, ja ni kan ju tänka er att frågorna är många och den ena dummare än den andra.

Därmed inte sagt att alla frågeställare är idioter, bara medelålders män som alltid frågar:

-Väntar du på högvatten?
Standardsvaret är:Ja

-Får du nåt?
-Jotack, varje kväll. Själv då?

En fråga jag aldrig kommer glömma var dock en grabb på 6-8 år, säkert tio år sedan. Han kunde inte förstå vad vi gjorde och frågade på ren nyfikenhet om vi fiskade mask?!
Jag och en kompis förklarade vad vi gjorde och lät han prova lite, barn är ju för söta när de tänker till:)
 
Det är inte dumma frågor, en del människor är bara roliga. I synnerhet när det var relativt nytt med vandrarstavar kan vem som helst föreställa sig vilka frågor jag fick av folk nere i dalen.
 
Som rullskidåkare i Malmö får man ibland en del sköna kommentarer. Åkte klassiska rullisar längs strandpromenaden i västra hamnen för nån vecka sen, blåsigt och jävligt.

I motvind kör jag om en äldre promenerande herre med en rejäl kroppshydda. Når slutet på min runda, vänder om och stakar åt andra hållet, nu med vinden i ryggen.

Passerar gentlemannen som då vrålar:
"Det är ju fusk att åka med medvind!"

"Åk själv, gubbjävel", frustade jag inte. Men jag önskar att jag hade gjort det.

Fast oftast stirrar folk bara på en när man stakar förbi. Vissa stannar och glor ogenerat.
Innehållslösheten i sådana människors liv chockerar mig.
 
Innehållslösheten i sådana människors liv chockerar mig.

Din generalisering chockerar nog en hel del andra. Vad vet du om innehållslöshet i andras liv? Man tar sig ju för pannan ibland härinne.

Visst har man fått en del "dumma" frågor, men alla har olika bakgrund och olika kunskaper, det är egentligen ganska elementärt, men tydligen inte
 
En snöfattig vinter lades isskrap ut som en nära rundbana på fd Bulltofta. En god vän till mig som måste åka skidor när det går, deltog givetvis i mästerskapet. På jobbet fick han frågan kom ni någonstans då?
 
Som när man fjällvandrar med (klövjad) hund i dåligt väder och alla man möter måste säga till en att "idag är det ett riktigt hundväder" :)
 
Sprungen ur karesuando har jag förstås fått min beskärda del frågor om isbjörnar, förekomsten av el, kåtor etc.

En gång satt jag i en frisörstol på sky city och frisören hörde förstås på min dialekt att jag är norrlänning. Vi kom fram till att norrland är bra att bo i för mig som gillar att vara ute i naturen och så är det ju nära till kilimanjaro från kiruna...
 
Det dummaste man hör är egentligen "är du inte rädd i skogen?". Varför skulle jag bli rädd i skogen? I stan har jag blivit knivöverfallen av en knarkare, fått två cyklar stulna, blivit påkörd av bil vid ett eller två tillfällen, suttit i en bil som krockade vid ett, bevittnat otaliga bilolyckor och två fall av alkoholrelaterat våld, blivit utsatt för ett försök att mucka slags mål från en berusad individ. Bara som jag kommer på rakt av.

I skogen har jag fått myror i brallorna.

Nä, varför skulle jag vara räddare i skogen än i stan?
 
Det dummaste man hör är egentligen "är du inte rädd i skogen?". Varför skulle jag bli rädd i skogen? I stan har jag blivit knivöverfallen av en knarkare, fått två cyklar stulna, blivit påkörd av bil vid ett eller två tillfällen, suttit i en bil som krockade vid ett, bevittnat otaliga bilolyckor och två fall av alkoholrelaterat våld, blivit utsatt för ett försök att mucka slags mål från en berusad individ. Bara som jag kommer på rakt av.

I skogen har jag fått myror i brallorna.

Nä, varför skulle jag vara räddare i skogen än i stan?

sök i det här forumet så ser du att alla är inte lika orädda. Jag är inte heller rädd i skogen, men frstår de som är det. En del är rädda för mörker, atat vara ensamma, vilda djur eller annat. är väl inget att se ner på?
 
sök i det här forumet så ser du att alla är inte lika orädda. Jag är inte heller rädd i skogen, men frstår de som är det. En del är rädda för mörker, atat vara ensamma, vilda djur eller annat. är väl inget att se ner på?

Kanske beror på erfarenhet, men skogen har aldrig gett mig anledning att vara rädd. Stan har. Jag är inte rädd i stan heller, men därfinns betydligt större risker.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GustavOh Vem har rätt till fjällen? Allmänt om friluftsliv 39
Skogsstjärnan Naturupplevelsen har blivit en inkomstfråga Allmänt om friluftsliv 316
TheGee Caravan backpacking sport sovsäck, kanske du har mer information om säcken. Allmänt om friluftsliv 16
ojm Vad har jag hittat? Allmänt om friluftsliv 0
Sverker G Vad har ni på er i sovsäcken? Allmänt om friluftsliv 20
Lea262 Finns det någon som har lust ... Allmänt om friluftsliv 1
Gamling Hm, är jag gnällig eller har folk blivit lata? Allmänt om friluftsliv 41
greenfish Gratis kartor som har meridaner!? Allmänt om friluftsliv 2
seww Var har DU varit på tur idag? Allmänt om friluftsliv 52
lost_in_time VARNING, åka till Ryssland om du har utländsk namn/utseende innebär problem! Allmänt om friluftsliv 23
apfaktor Har vi ett tråkigt liv...rent allmänt? Allmänt om friluftsliv 3
silenhag Vad har du hittat? Allmänt om friluftsliv 33
MarkusF Vilket sällskap har ni? Allmänt om friluftsliv 24
sasq Sajt som visar var det HAR regnat? Allmänt om friluftsliv 6
Fraktal Tappat bl.a ett Nallo, vad har du blivit av med? Allmänt om friluftsliv 34
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
bäfver Har ni sett den här? Allmänt om friluftsliv 14
pyllan Finns det någon som fått problem men sina knä av att använda MBT skor? Allmänt om friluftsliv 6
glenn o.c. Möten med puckade turister Allmänt om friluftsliv 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.