Bullens pilsnerkorv borde inte få räknas som människoföda, smaken påminner mera om hundkorv.Bullens pilsnerkorv
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bullens pilsnerkorv borde inte få räknas som människoföda, smaken påminner mera om hundkorv.
Smaken är som baken. Basföda skulle jag vilja säga men lite förmycket salt.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Sonen ratade korven med orden ”mamma, den här korven är rutten!” 🤣Bullens pilsnerkorv borde inte få räknas som människoföda, smaken påminner mera om hundkorv.
Så hädan efter är det bara vanlig varmkorv, typ Lithells, i termosen…
Sonen ratade korven med orden ”mamma, den här korven är rutten!” 🤣
Så hädan efter är det bara vanlig varmkorv, typ Lithells, i termosen…
Sonen växer upp och får ett vuxet beteende en dag.
Läser man innehållsförteckningen på Bullen Pilsnerkorv, så förstår man varför den smakar som den gör.
En gång i tiden var Bullen Pilsnerkorv, en säkerhetsuppfinning, Helkonserv. Värmebehandlad. Vare sig salmonella eller botox i korven.
Man hade haft utbrott av både korvförgiftning (botulism) och salmonella pga korv åren innan Bullens lanserades.
Frilufts rörelsen var i full sving. Konserven klarade sig utan kylskåp. Den blev en hit.
/John
En gång i tiden var Bullen Pilsnerkorv, en säkerhetsuppfinning, Helkonserv. Värmebehandlad. Vare sig salmonella eller botox i korven.
Man hade haft utbrott av både korvförgiftning (botulism) och salmonella pga korv åren innan Bullens lanserades.
Frilufts rörelsen var i full sving. Konserven klarade sig utan kylskåp. Den blev en hit.
/John
Svenskt gris- och nötkött (33%), vatten, nöthjärta, nötlunga, potatismjöl, fett från gris, bindväv från gris, MJÖLKPROTEIN, salt, blodprotein av nöt och gris, potatisfiber, druvsocker, kryddor, arom, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250, fårfjälster, rökaromLäser man innehållsförteckningen på Bullen Pilsnerkorv, så förstår man varför den smakar som den gör.
Korv som jag frivilligt äter ska innehålla minst 70% kött.
Många bra tips här!
Vintertid brukar jag ha några burkar gulaschsoppa, det är gott med varm lunch på skridskoturer t ex. På vinterfjällturer blir det en blandning av nudlar, torkad köttfärs, grönsaker mm som görs i ordning direkt i mattermosen, bara häller på hett vatten så är det klart till lunch!
MEN jag skulle också vilja ha tips på en mattermos som håller värmen bra, har två modeller Primus men är inte riktigt nöjd.
MEN jag skulle också vilja ha tips på en mattermos som håller värmen bra, har två modeller Primus men är inte riktigt nöjd.
Glass har jag också tipsats om -skall prova när det är varmt ute igen.och ibland glass.
Om jag minns rätt så var det bäst att frysa termosen först, sedan i med glass.
Många bra tips här!Vintertid brukar jag ha några burkar gulaschsoppa, det är gott med varm lunch på skridskoturer t ex. På vinterfjällturer blir det en blandning av nudlar, torkad köttfärs, grönsaker mm som görs i ordning direkt i mattermosen, bara häller på hett vatten så är det klart till lunch!
Min heter Thermos, köpte den på Ica Maxi.
Den håller tätt och håller värmen länge,
Jag häller på varmt vatten först, kanske inte nödvändigt men gammal vana.

16oz STAINLESS KING™ FOOD JAR
Our 16oz Stainless Steel Food Jar features vacuum insulation technology for max temperature retention. Shop Thermos for more insulated food containers!

God tur eller varm tur
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg