Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad får jag inte glömma
- Trådstartare Putte80
- Start datum
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Inte en aning? Vi pratade med folk som bodde i trakterna, dom sa att myggmedel fungerar inte mot deras små ilskna mygg.Beror inte det på myggmedlets effektivitet snarare än konceptet myggmedel som sådant?
~Paul~
Fast exakt samma fråga uppkommer än en gång, nämligen vilka myggmedel har "folk från trakten" testat?Inte en aning? Vi pratade med folk som bodde i trakterna, dom sa att myggmedel fungerar inte mot deras små ilskna mygg.
Tycker det hade varit märkligt ifall inte ett enda myggmedel på marknaden (eller hemkokt i timmerstugan
~Paul~
Inte en aning? Vi pratade med folk som bodde i trakterna, dom sa att myggmedel fungerar inte mot deras små ilskna mygg.
Funkar inte DEET 50 eller DEET 80 så är myggena cyborgar.
Att DEET 20 är lite väl klent och desutom måste smetas på i enorma mängder kan jag tänka mig har lite väl dålig effekt då dom iaf landar.
Man ser inte denna effekt med starkare DEET blanding
Aktuellt
ANNONS
Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Mycket klokt har redan nämnts
Ta med (...skräpet hem)
Reparationssats/reservdelar - O-ring till gasbrännaren, någon meter paracord, lagningslappar till liggunderlag/tält etc.
Lämna hemma
Svårt att säga. Man får försöka tänka rationellt. Ofta kan en pryl ha mer än en funktion. Min senaste onödiga pryl var vandringsstav nr 2. Jag går inte med stavar, men jag använder en av dem vid t.ex. vadning och mitt lilla vindskydd. En annan grej var när jag upptäckte att multiverktyget aldrig användes eftersom jag redan har fisketång, peang, kniv och likande i packningen. Sover jag på foamunderlag blir stjärtlappen hemma osv.
Läst på myggfeber.se:
”De bästa myggmedlen är medel innehållande DEET vilket är en kemisk substans som det amerikanska försvaret har forskat fram för flera sedan. Den högsta tillåtna halten av DEET inom EU är 20 viktprocent.” Är DEET 20 det samma som 20 viktprocent? I sådant fall har vi en lång resa till 50 och 80!
// Niklas
Ta med (...skräpet hem)
Reparationssats/reservdelar - O-ring till gasbrännaren, någon meter paracord, lagningslappar till liggunderlag/tält etc.
Lämna hemma
Svårt att säga. Man får försöka tänka rationellt. Ofta kan en pryl ha mer än en funktion. Min senaste onödiga pryl var vandringsstav nr 2. Jag går inte med stavar, men jag använder en av dem vid t.ex. vadning och mitt lilla vindskydd. En annan grej var när jag upptäckte att multiverktyget aldrig användes eftersom jag redan har fisketång, peang, kniv och likande i packningen. Sover jag på foamunderlag blir stjärtlappen hemma osv.
Läst på myggfeber.se:
”De bästa myggmedlen är medel innehållande DEET vilket är en kemisk substans som det amerikanska försvaret har forskat fram för flera sedan. Den högsta tillåtna halten av DEET inom EU är 20 viktprocent.” Är DEET 20 det samma som 20 viktprocent? I sådant fall har vi en lång resa till 50 och 80!
// Niklas
Liknande trådar
- Svar
- 19
- Visningar
- 2 K
Dela: