Vad är att föredra vindskydd eller tarp

I skogen brukar jag ha med en tarp i säcken i bland om väderprognosen varnar för riktigt ruskväder. Med det sagt så skulle jag nog hellre ha något som är mer fix på ett lämpligt sätt. Sätter ändå alltid upp tarpen på samma sätt och kommer förmodligen aldrig hänga den mellan träd eller sätta upp på andra snitsiga sätt.

Den du länkar till ser fin ut men kanske något tung/bylsig. Sjävl funderar jag på denna, som även går att stänga igen om det skulle bli horisontallregn.

vihe-minilaavu.jpg

http://www.scandinavianoutdoorstore...laavut-ja-louteet/laavu-mini-vetoketjuovella/

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Just på sommaren hade jag inte velat ligga i vindskydd överhuvudtaget med tanke på all ohyra, på marken samt mygg och elände. Men det är ju självklart helt individuellt. Hade inte den här lösningen vägt över tre kilo skulle det vara en acceptabel lösning för min del:

5aa5d093c83f2945ca0be9a8a8100d77.png

Lasse det är ju en trepersoners, en solo väger lätt under 1,5, även myggsäker och i skogen kan du lämna stängerna hemma och även pinnarna. DIY-projekt i vintermörkret.
go tur

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips