USB kabel till GPS eTrex VISTA?

Finn det någon som vet om/var man kan få tag i en USB-kabel till Garmins GPS VISTA istället för en "vanlig" seriell/parallell kabel?

Niklas

Mig veterligen finns ingen USB-kabel till Etrex.
Jag har själv en konverter som omvandlar USB till COM (seriell 9-pol). Använder den dock inte till GPS utan till telefonkommunikation och till det funkar den utmärkt. Dyker upp som en vanlig COM-port i enhetshanteraren.

/
Erik N

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har en converter usb-seriell, finns på välsorterade dataställen. Min gick på ca 350 spänn om jag inte minns fel. Funkar bra till mapsource med inte till kartex... Kartex känner inte av den på någon av portarna. Är inte direkt någon dataguru och vore väldigt tacksam för hjälp runt detta.

USB i Vista finns inte

Vill bara förtydliga att det man kan ha, är precis det som beskrivs i svaren ovan.
Alltså en omvandlare, som använder USB mot datorn och RS-232 (seriellt) mot Vistan.
Någon USB-port direkt i Vistan finns inte.

Anders

Re: USB i Vista finns inte

Inget att tillägga...
Helt korrekt, skrev ett felaktig förtydligande nyss.....

/
Erik N

[Ändrat av dizable 2004-02-25 kl 08:56]

anderdog; sa:
Kartex känner inte av den på någon av portarna. Är inte direkt någon dataguru och vore väldigt tacksam för hjälp runt detta.

Om du har XP kan du högerklicka på den här datorn > Properties > fliken "Hardware" > Device Manager > Högerklicka på den Comporten som är din "USB-comport" och välj properties > fliken "port settings" > Advanced > Där kan du välja vilket nummer den comporten skall ha..... för jag förutsätter att Kartex inte letar på ett så högt comportsnummer som USB:n får tilldelat sig automatiskt.

Skriv gärna i tråden om det fungerade.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips